دبیر تربیت‌بدنی آموزشگاه جنت ملارد:

آموزش بدون پرورش جایی در تربیت‌بدنی ندارد

ملارد (پانا) - دبیر تربیت‌بدنی آموزشگاه جنت ملارد در هفته تربیت‌بدنی تأکید کرد در فعالیت‌های ورزشی تنها آموزش مفید نیست و همواره لازم است به فعالیت‌های تربیتی نیز توجه شود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش بدون پرورش جایی در تربیت‌بدنی ندارد

۲۶ مهرماه تا ۲ آبان‌ماه، هفته تربیت‌بدنی نامگذاری شده است، هفته‌ای که اگر طی آن به ورزش و اثرات مثبت آن درست بنگریم و به کودکان و نوجوانان، آن را آموزش دهیم، نقش موثری در گرایش آن‌ها به سبک زندگی سالم ایفا کرده‌ایم. به این بهانه گفت و گویی کوتاه با یک کارشناس در حیطه تربیت‌بدنی انجام شد.

فاطمه علی‌آبادی، کارشناس ارشد رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد از دانشگاه الزهرا است و حدود ۱۴ سال است که سابقه تدریس در درس تربیت‌بدنی و مدارس ملارد را دارد.

وی در مورد خصوصیات اخلاقی لازم برای ایفای این رشته شغلی گفت: «من سعی می‌کنم در زندگی حرفه‌ای خود صبور، پرتلاش و منعطف باشم و در شغلم، اطلاعات خود را همواره بروز کنم».

علی‌آبادی در مورد نحوه ارتقاء اطلاعات حرفه‌ای در مورد رشته شغلی خود بیان کرد: « برای رسیدن به این هدف در کلاس‌های ضمن خدمت، شرکت می‌کنم، در مسابقات علمی تخصصی دبیران تربیت‌بدنی سطح کشوری شرکت کردم و از آن طریق سطح علمی، آمادگی بدنی و جسمانی خود را افزایش دادم که بسیار برای کسب تجربه در حرفه من مفید بود.»

وی افزود: «در سیستم آموزش و پرورش کنونی، ما بیشتر مشغول آموزش هستیم تا پرورش و این برای دانش‌آموزان آسیب‌زا است، به نظر من جای پرورش مطلوب در این سیستم خیلی خالی است.»

دبیر تربیت‌بدنی آموزشگاه جنت تأکید کرد: «این هفته فرصتی است تا به دانش‌آموزان اهمیت ورزش کردن و فواید آن برای سلامتی بدن و دوری از بیماری‌ها را بیاموزیم و تلاش کنیم تا ورزش کردن به یکی از عادات مفید ما تبدیل شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: بهار ربیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار