در همایش خیرین مدرسه‌یار مطرح شد؛

مشارکت ۴هزار میلیارد تومانی ۴۰هزار خیر برای مدرسه‌سازی

تهران (پانا) - همایش خیرین مدرسه‌‌یار با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از خیران مدرسه‌ساز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت ۴هزار میلیارد تومانی ۴۰هزار خیر برای مدرسه‌سازی

همایش خیرین مدرسه‌ یار با همت جامعه خیرین مدرسه‌ساز، صبح امروز پنج‌شنبه ۲۸ مردادماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز در ابتدای این همایش اظهار داشت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز در سال ۱۳۷۷ و در مشهد مقدس با تعدادی اندک از خیرین تشکیل شد. در سال اول جامعه خیرین نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان کمک کردند اما در حال حاضر مفتخریم اعلام کنیم که مجمع خیرین بیش از ۴۰ هزار نفر عضو دارد و کمک‌های انجام شده به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: جامعه خیرین در سال‌های گذشته با توجه به موضوع توسعه و خدمت رسانی، چندین کارگروه تشکیل داد، از جمله کارگروه مدرسه یاری که با مدیریت جناب آقای نوید ادهم شروع به کار کرد و به صورت هفتگی ابعاد بیشتری به خود گرفت.
وی در پایان عنوان کرد: نهادها و تشکل های متعددی با این کارگروه همکاری می‌کنند و اینک اولین بار این همایش باشکوه برگزار شده است که امیدواریم منشاء خیر و برکت باشد.
اولویت ما دسترسی همگانی به آموزش است
در ادامه مهدی نوید ادهم، رئیس کمیسیون مدرسه یاری در سخنان کوتاهی گفت: اصلی‌ترین دستاورد جامعه خیرین مدرسه‌ساز مبحث دسترسی همگانی به آموزش بود و هرجا احساس شد که کسی به آموزش دسترسی ندارند، خیرین با حضور خود اقدام به مدرسه‌سازی کرده‌اند و سعی در برطرف‌کردن مشکلات داشته‌اند.
در مدرسه سازی به بلوغ فرایندی و جریان‌سازی رسیده‌ایم
در ادامه حمیدرضا خان‌محمدی، رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: از سال ۱۳۷۷ مرحوم حافظی کاری بزرگ را انجام دادند که ما باید از آن الگو بگیریم و این الگوبرداری چیزی نیست جز ساده‌سازی بحث مدرسه‌سازی و گسترش همه جانبه آن.
وی افزود: درحال حاضر در مدرسه سازی به بلوغ فرایندی و جریان‌سازی رسیده‌ایم اما امروز باید گریزی به بحث مدرسه یاری بزنیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آن‌چیزی که لازم است به آن توجه داشت، غافل نشدن از امر مدرسه‌سازی با توجه به تمامی آماری ارائه شده و زحمات مضاعف سازمان نوسازی است؛ مبحثی که به عنوان یک رکن مهم مورد توجه ویژه مرحوم حافظی قرار داشت.
خان‌محمدی گفت: در جریان آموزش و پرورش با ابتکار مقام عالی وزارت و در برنامه‌های ارائه شده ایشان برای اینکه در فضای عدالت تربیتی خدمت رسانی انجام شود، قرارگاهی با محوریت تسهیل‌گری و تنظیم‌گری شکل گرفت و گفتمانی ایجاد شد که تحول‌آفرین است. خیرین درخصوص قرارگاه باید نقش حمایتی داشته باشند و اگر توانی دارند می‌توانند وارد عمل شوند و ما از حضور این ظرفیت‌ها استقبال خواهیم کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این گفتمان به وجود آمده را ترویج‌ کنیم، قطعا اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد و مدارسی خواهیم داشت که دانش‌آموزان با بهترین کیفت آموزشی در آن‌جا رشد خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار