در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح شد؛

توضیحات خاندوزی درباره جاماندگان سهام عدالت

حوزه بازنشستگی در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت است

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی آخرین تصمیمات دولت را در حوزه جاماندگان سهام عدالت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات خاندوزی درباره جاماندگان سهام عدالت

سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جاماندگان سهام عدالت، اظهار کرد: به جهت اینکه این تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است، دولت مصوبه‌ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ده میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب و منابع آن‌ مشخص شد و این موضوع منتظر تأییدیه مجلس است و اگر ایرادی گرفته نشود، رسماً ابلاغ خواهد شد و در ماه‌های بعد اجرایی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به شش دهک اول درآمدی نیز گفت: با توجه به اینکه تکلیف دولت این است که سهام لازم را به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بدهد، حوزه بازنشستگی در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت است و از این بابت ۹۰ هزار میلیارد باید در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: پس از حل و فصل مسأله بازنشستگان، میزان باقی مانده در اختیار ۶ دهک قرار می‌گیرد. به محض اینکه ۹۰ هزار میلیارد تومانِ سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی اختصاص پیدا کند، در مورد باقی مانده سهام، مصوبه خواهیم داد‌.

خاندوزی با اشاره به نشست شب گذشته کمیسیون اقتصادی دولت گفت: مصوباتی در زمینه مالیات‌های مستقیم و مالیات بر مجموع درآمد در این کمیسیون به تصویب رسید که پس از تصویب در هیأت دولت در به مجلس ارسال خواهد شد. هیأت دولت در جلسه امروز با طرح مجلس شورای اسلامی نیز موافقت کرد وزیر اقتصاد را نماینده خود در صحن مجلس مصوب کرد.

وی درباره شفافیت در صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی نیز گفت: اموال عمومی مردم دست مدیرانی قرار داشت که در یک حاشیه امین و یک حیاط خلوت تاریک مدیریت می کردند، زیان می‌ساختند و برای خودشان پاداش تعیین می کردند. تلاش کردیم این تاریکخانه را به صورت کاملا شفاف و شیشه‌ای برای همه مردم باز کنیم. یکی از اولین گام‌های وزارت اقتصاد این بود که با شفاف کردن صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، مدیران دولتی را پاسخگو کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار