معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
استقرار نظام حکمرانی ورزشی مدرسهمحور، لازمه شناسایی و هدایت استعدادهای ورزشی کشور است
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور لازمه شناسایی، هدایت و پرورش استعدادهای ورزشی را استقرار الگوی کارآمد حکمرانی ورزش دانشآموزی و داشتن یک برنامه فراگیر و راهبردی برای توسعه ورزش مدرسهمحور با رویکرد ورزش تربیتی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی برشمرد.
حمید طریفی حسینی در آیین بهرهبرداری همزمان از ۳۵ فضای ورزشی درون مدرسهای در مدارس استثنایی سراسر کشور با اشاره به ضرورت توجه به ایجاد فضای شاد و شور و نشاط در مدارس به ویژه در دوره پساکرونا، از ترویج سبک زندگی سالم و فعال، تقویت هویت فردی و هویت ملی و کمک به یکپارچگی و انسجام اجتماعی و افزایش سطح سلامت و امید به زندگی و جلوگیری از بروز بیماری ها و معلولیت ها به عنوان کارکردهای مهم ورزش در جامعه از ورزش به مثابه توانبخشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه یاد کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با یادآور شدن اهمیت ساحت تربیت زیستی و بدنی بر لزوم طراحی الگوی مدرسه محور برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین در حوزه تربیت بدنی و ورزش تاکید کرد.
طریفی حسینی با تاکید بر اهمیت ورزش دانش آموزی به عنوان پایه و اساس ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در کشور، لازمه شناسایی، هدایت و پرورش استعدادهای ورزشی کشور را طراحی و استقرار الگوی کارآمد حکمرانی ورزش دانش آموزی و داشتن یک برنامه فراگیر و راهبردی برای توسعه ورزش کشور مبتنی بر ورزش تربیتی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در سطح مدارس کشور دانست.
وی در ادامه کیفیت بخشی و مناسبسازی درس تربیت بدنی و ضرورت توجه به استانداردهای روزآمد آموزشی در این درس، معلمان و مربیان تربیت بدنی متخصص و ماهر، زیرساخت، فضا و تجهیزات استاندارد و مشارکت همه ذینفعان و ذیربطان در ورزش مدارس به ویژه فدراسیونها و هیاتهای ورزشی و کمیته ملی پارالمپیک را مهمترین ابعاد مورد توجه در این الگوی حکمرانی برشمرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه ضمن اشاره به ضرورت توجه به برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای با مشارکت فعال دانش آموزان و خانواده ها به عنوان بستر توسعه ورزش همگانی و جشنواره ها و مسابقات ورزشی از سطح مناطق تا سطوح استانی و ملی به عنوان بستر توسعه ورزش قهرمانی از اقدام در خصوص بازنگری و بازمهندسی برنامه درسی تربیت بدنی با انجام مطالعات تطبیقی و در همکاری با پژوهشگاه تربیت بدنی در جهت ارتقای ورزش تربیتی در سطح مدارس خبر داد.
طریفی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ساخت ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسهای در سطح کشور از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و برگزاری پرشور مسابقات تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی کشور به صورت حضوری در تابستان سال جاری، ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای توسعه سرانه فضای ورزشی مدارس استثنایی و استانداردسازی و مناسبسازی اماکن و فضاهای ورزشی موجود با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در درون و بیرون آموزش و پرورش را یادآوری کرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان با یادآور شدن موضوع ایمنی و حفظ سلامت دانشآموزان در حین فعالیتهای ورزشی و لزوم توجه به استاندارهای ایمنی در فضاها و تجهیزات ورزشی بر ضرورت حفظ و نگهداری بهینه و افزایش بهرهوری در بهرهبرداری و استفاده از فضاها و زیرساختهای ورزشی مدارس تاکید کرد.
ارسال دیدگاه