۲۵ هزار تن شلتوک از شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد

یاسوج(پانا) - رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت 25 هزار تن شلتوک از 6 هزار هکتار شالیزار در استان کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ هزار تن شلتوک از شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد

معتمدی پور سطح زیر کشت برنج در استان را 6 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: که بخش عمده این شالیزارها در کناره رودخانه‌های دائم استان واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه با سطح زیر کشت کنونی برنج در کناره رودخانه‌ها امکان تامین یک سوم برنج مورد نیاز مردم استان وجود دارد، ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته امسال 25 هزار تن شلتوک از شالیزارهای استان برداشت می‌شود.

معتمدی‌پور خاطرنشان کرد: کار برداشت برنج از اواخر شهریورماه در مناطق گرمسیری و سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و تا پایان آبان ادامه دارد و برداشت برنج در استان به دو صورت سنتی و صنعتی در استان انجام می‌شود.

وی افزود: محدودیت‌های کشت و وضعیت بارش‌ها و کم‌آبی موجب کاهش سطح زیرکشت شالیزارهای استان در سال زراعی شد با این وجود سطح زیرکشت برنج در شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معتمدی‌پور خاطرنشان کرد: امسال بیش از 12 رقم برنج پرمحصول و باکیفیت در شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد کشت شد و پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار حدود 5 تا 6 تن برنج برداشت شود.

وی میزان تولید پارسال برنج در کهگیلویه و بویراحمد را حدود 4 تن در هکتار ذکر کرد و ادامه داد: امسال بیش از هفت شرکت خدمات فنی و مهندسی کار نظارت بر فعالیت‌های زراعی محصول برنج را در این استان بر عهده داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: ارقام غالب برنج کشت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد شامل چمپا، شمیم، فجر و گرده بوده که کیفیت مطلوب و بازارپسندی دارد و در واقع مورد تایید مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار