معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی منطقه ۹:

انجمن اولیا‌ و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش منطقه ۹ همزمان با هفته پیوند اولیا‌ و مربیان از انجمن اولیا‌ و مربیان به‌عنوان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان یاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
انجمن اولیا‌ و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است

مجتبی بهادری با بیان اینکه انجمن اولیاء و مربیان به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان، برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه تشکیل شده است گفت: انجمن اولیاء و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.

وی هفته پیوند اولیاء و مربیان را فرصت مناسبی برای بیان اهمیت همراهی، همدلی و همکاری دو نهاد مقدس مدرسه و خانواده دانست و افزود: مشارکت والدین در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدرسه، بستر مناسبی را برای برقراری تعامل فکری، مشورتی و تبادل نظر در مسائل مربوط به آموزش و پرورش دانش آموزان فراهم می‌کند و زمینه ارتقاء شاخص‌های تعلیم و تربیت را هموار می‌سازد.

وی افزود: خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم به شمار می آیند که در صدرعوامل تأثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش نوباوگان جامعه قرار دارند، و مهمترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی، هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت با اشاره به اینکه هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت آمیز نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: خانه و مدرسه باید به عنوان یک مرکز و یک نهاد تعلیماتی و تربیتی تلقی شوند و مجموعه سیاست و برنامه هایی که آموزش و پرورش طراحی و به اجرا درمی آورد، در این دو کانون بر اساس یک سیاست ، یک بینش و یک هدف دنبال می شود.

انجمن اولیاء و مربیان می تواند در تصمیم گیری ها موثر باشد

بنابراین گزارش در این برنامه که با حضور پرشور و حداکثری اولیاء برگزار شد، منیره قربان نژاد، مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات منطقه 9 طی سخنانی گفت: طبق آئین نامه اجرائی مدارس، انجمن اولیاء و مربیان یکی از ارکان مهم مدرسه به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیاء و کمک به ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه به شمار می‌رود و به عنوان عضو اصلی در شوراهای مختلف مدرسه در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت نقش اولیاء و مربیان در فرایند تعلیم و تربیت، ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای حضور فعال انجمن اولیاء و مربیان در تمام فعالیت‌های مدرسه لازم و ضروری دانست و افزود: انجمن اولیا و مربیان با هدف همکاری، تبادل نظر و آگاه سازی والدین از شرایط آموزشی و پرورشی دانش آموزان تشکیل شده ؛ به این دلیل جایگاه آن در مدارس ارزشمند است.

مسئول ارزیابی و عملکرد و پاسخگوئی به شکایات با بیان اینکه نقش انجمن اولیاء و مربیان در مدیریت مدارس را می توان یکی از جدی ترین و کاربردی ترین رویکرد های نظارتی و اجرایی والدین در امورات مدارس دانست گفت: مشارکت جدی خانوده ها در فعالیت های انجمن اولیا و مربیان در مدارس ضرورت دارد.

قربان نژاد اضافه کرد: تجربه نشان داده بیشترین مطالبه والدین از مسئولان آموزشی در مورد درس و تحصیل فرزندان است اما کار انجمن جهت دادن به مطالبات خانواده ها است تا در کنار تحصیل، تربیت واقعی، آموزش مهارت های زندگی، احترام و تمامی چیزهایی که نیاز اصلی یک دانش آموز است را مطالبه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار