در پیام وزیر آموزش و پرورش به‌مناسبت هفته تربیت‌بدنی تاکید شد؛

ضرورت تلاش برای استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان در راستای تربیت نسلی فعال و سالم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در پیامی به‌مناسبت هفته تربیت‌بدنی بر ضرورت ایجاد محیط دانش‌آموزی پرنشاط و شاداب، استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان، ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی و زیرساخت‎‌های حوزه تربیت‌بدنی، توسعه فناوری و دانش پایه کردن فعالیت‎‌ها، در تربیت نسلی فعال و سالم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تلاش برای استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان در راستای تربیت نسلی فعال و سالم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«المُؤمِنُ القَوِيُّ خَیرٌ وأحَبُّ إلَى اللّهِ مِنَ المُؤمِنِ الضَّعیفِ»

مؤمن نیرومند نزد خداوند، بهتر و محبوب‎تر از مؤمن ضعیف است. پیامبر اکرم(ص)

با سلام و احترام ضمن گرامیداشت هفته وحدت، فرا رسیدن هفته تربیت بدنی را به معلمان تربیت بدنی، دانش آموزان، والدین و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت به ویژه همکاران فرهیخته حوزه تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی تبریک عرض می‎نمایم. هفته تربیت بدنی و ورزش، فرصتی ارزشمند برای آگاهی بخشی بیشتر به جامعه در مورد این مقوله مهم فرهنگی و آثار و پیامدهای آن در ابعاد فردی و اجتماعی است. ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی نقشی اساسی و بنیادی در بهزیستی، تندرستی و پویایی جامعه دارد و توسعه آن، ارتقای سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. آشکار است که دانش‌آموزان به تربیت بدنی و انواع فرصت‎ها برای تحرک، فعالیت بدنی، بازی و ورزش جهت شادی و نشاط و سرزندگی نیاز دارند. برنامه‌ریزی درست برای تربیت جسمانی دانش‌آموزان و غنی‌سازی ساعت درس تربیت بدنی و فعالیت‎های فوق برنامه ورزشی از وظایف آموزش و پرورش است که تحقق این امر با همکاری و مشارکت والدین و دانش آموزان بسیار آسانتر می‎شود. فعالیت بدنی خانواده محور، می‎تواند منجر به انواع تجارب لذت بخش و انگیزاننده درونی شود تا در سبک زندگی افراد نهادینه گردد.

وزارت آموزش و پرورش در جهت منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تأکید ایشان بر امر تحصیل، تهذیب و ورزش، تحقق اهداف سند تحول بنیادین به ویژه ساحت تربیت زیستی و بدنی و سند تحول دولت مردمی، مجموعه‌‎ای از برنامه‎ها و فعالیت‌های منسجم و یکپارچه از جمله، طرح شهید سردار سلیمانی با موضوع «طراحی، ایجاد، متناسب سازی و تبدیل به احسن نمودن ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای»، طرح شهید خرازی با موضوع «آزادسازی و مردمی‌سازی مجموعه‌های ورزشی با رویکرد تربیتی و خانواده محوری»، رویدادها و جشنواره‌های ورزشی ویژه فرهنگیان «یادواره معلم تربیت بدنی شهیدابراهیم هادی» و ویژه دانش آموزان در سطوح منطقه ای، استانی و ملی «یادواره شهید شمسی پور» و رویدادهای ورزشی درون مدرسه ای «یادواره شهدای مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه» و... را برنامه‌ریزی نموده و به مرحله اجرا گذاشته است و می‌کوشد با مردمی‌سازی فعالیت‌ها و مشارکت خانواده‌ها در فرآیندهای تعلیم و تربیت، ارتقای کیفیت تربیتی، تنوع‌بخشی به محیط‎های یادگیری و خلق فرصت‌های پرورشی نسبت به تربیت تمام‌ساحتی کودکان و نوجوانان اقدام نماید و از این طریق علاوه بر ایجاد محیط دانش‌آموزی پرنشاط و شاداب، استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان، ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی و زیرساخت‎های حوزه تربیت بدنی، توسعه فناوری و دانش پایه نمودن فعالیت‎ها، نسلی فعال و سالم تربیت نماید.

در این بین، بی‎شک معلمان تربیت بدنی به عنوان رکن اصلی آموزش کیفی تربیت بدنی و فعالیت‎های ورزشی دانش‌آموزان و خانواده‌ها به عنوان همراهان همیشگی نظام تعلیم و تربیت، در دستیابی به اهداف والای تربیت بدنی در مدارس، نقشی بی‌بدیل دارند.

امید است با همکاری و تلاش جمعی بتوانیم با گسترش تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی، تحولاتی عمیق و پایدار در ترویج سبک زندگی سالم و فعال اسلامی- ایرانی، ارتقای سلامت همگانی و افزایش سهم ورزش در سبد زندگی خانواده‌ها، ایجاد نماییم.

در پایان از تلاش‎های جهادی و صادقانه همکاران بزرگوارم در تمامی مدارس کشور، صمیمانه تشکر می‌کنم و از خداوند متعال، توفیق روزافزون و سلامت برای همگان در ظل توجهات امام عصر(عج) مسئلت می‎‌‌نمایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار