مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

‌25 هزار نفر از والدین در استان اصفهان عضو انجمن اولیا و مربیان می‌شوند

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد‌ در استان اصفهان و کل کشور، مدارسی که بالای 10 نفر دانش‌آموز هستند، دارای انجمن اولیا و مربیان هستند و بیش از 25 هزار نفر در استان اصفهان عضو انجمن اولیا و مربیان مدارس هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
‌25 هزار نفر از والدین در استان اصفهان عضو انجمن اولیا و مربیان می‌شوند

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با برنامه رادیویی سلام اصفهان اظهار کرد: فرآیند تربیت عناصر متعددی دارد که مهمترین آن خود دانش‌آموز، اولیای دانش‌آموز و اولیای مدرسه هستند و اگر بخواهیم این سه عنصر اصلی رخ دهد، باید این سه با هم هماهنگ باشند و ارتباط بین مدرسه و خانواده بسیار مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه این هفته به نام پیوند اولیا و مربیان نام‌گذاری شده است و بر اساس سند تحول بنیادین، اگر پیوند میان اولیا و مربیان رخ دهد، مدرسه‌ای پویا، خلاق و اثرگذار خواهیم داشت.

ابراهیمی با بیان اینکه از 24 تا 30 مهرماه به نام هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است، اضافه کرد: روزهای مختلف این هفته به نام‌های مختلفی نامگذاری شده‌اند که 25 مهرماه به نام والدین و سواد رسانه، 26 مهر به نام خانواده، مشاوره و آموزش، 27 مهر به نام تحکیم بنیاد خانواده و جوانی جمعیت، 28 مهر به نام خانواده و هویت ایرانی، 29 مهر به نام اقتصاد خانواده و حمایت از کالای ایرانی و 30 مهر به نام خانواده، مسئولیت تربیتی و حفظ محیط زیست که هرکدام از این واژه‌ها توسط خانواده و مدرسه در ذهن دانش‌آموز تعریف شود، می‌توانیم شاهد جامه سالمی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان و کل کشور، مدارسی که بالای 10 نفر دانش‌آموز هستند، دارای انجمن اولیا و مربیان هستند و بیش از 25 هزار نفر در استان اصفهان عضو انجمن اولیا و مربیان مدارس هستند.

وی بیان کرد: انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس تصمیم‌ساز هستند، به گونه‌ای که در شورای مدرسه نماینده دارند و تمام امورات مالی مدرسه باید با تأیید انجمن اولیا و مربیان مدارس انجام شود.

ابراهیمی گفت: در تمامی مدارس استان اصفهان فرآیند انتخابات انجمن اولیا و مربیان انجام شده است و نقش‌آفرینی اولیا را داریم و پیام من به والدین این است که در گام نخست بدانند اگر بخواهند تربیت صحیح دانش‌آموز شکل گیرد، همراهی والدین ضروری است و اولیا باید تلاش کنند که با مدرسه ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار