کارشناسان بهداشت محیط به بیش از ۸۰۰ مدرسه در نیشابور نظارت می‌کنند

نیشابور (پانا) - گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از حضور کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای نیشابور، فیروزه و زبرخان برای بازدید و کنترل بهداشتی از 800 مدرسه تحت پوشش‌ این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کارشناسان بهداشت محیط به بیش از ۸۰۰ مدرسه در نیشابور نظارت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور؛ سعید یگانه پور گفت: کارشناسان بهداشت محیط، بازرسی و نظارت های بهداشتی از کلیه مدارس‌ و آموزشگاه ها را در دستور کار دارند و بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی مراقبت و کنترل بیماری کووید ۱۹ در مدارس و رعایت شیوه نامه های ابلاغی نظارت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت همکاری دوجانبه مراقبان سلامت مدارس‌، با کارشناسان بهداشت محیط در راستای نیل به هدف مشترک تحت عنوان ارتقای سلامت دانش‌آموزان، این همکاری را لازمه پیشگیری از بروز و یا گسترش همه‌گیری کووید۱۹، وبا و سایر بیماری های واگیر در مدارس دانست.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای بیان کرد: مطابق شیوه نامه های ابلاغی از وزارت بهداشت مدیران مدارس‌ و مراقبان سلامت شاغل در مدارس ابتدایی و متوسطه ملزم به هماهنگی‌های لازم در اجرای شیوه نامه های بهداشتی از جمله تکمیل واکسیناسیون، تهویه مناسب، استفاده از ماسک، وجود صابون مایع در مجاورت دستشویی ها و ... در پیشگیری از بیماری‌ها در مدارس هستند و کارشناسان بهداشت محیط با کنترل شیوه نامه های بهداشتی آمادگی لازم برای ارائه مشاوره و آموزش های بهداشتی در مدارس تحت پوشش را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار