کنفرانس وحدت گامی برای همدلی اقوام ایرانی است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را گامی برای همدلی اقوام ایرانی به ویژه اهل سنت دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۵۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کنفرانس وحدت گامی برای همدلی اقوام ایرانی است

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب از کنفرانس وحدت اسلامی به عنوان پیوندی یاد کرد که طی ۳۶ دوره گذشته توانسته است اهل سنت داخل کشور را با سایر کشورها مرتبط سازد.

وی اظهار داشت: این پیوند توانسته اهل سنت داخل کشور را که بخش بزرگی از میهن اسلامی را دربرمی گیرد، با اهل سنت دیگر کشورها مرتبط کند و علما و اندیشمندان اهل سنت با دانشمندان دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند.

این استاد حوزه افزود: نتایج این کنفرانس ها همیشه مثبت بوده و هیچ وقت در زمینه وحدت مشکلی بوجود نیامده است ولی دشمن در تلاش است تا درگیری ها را قومی و قبیله ای کند و بیشتر اقوام ما که از اهل سنت هستند باید از این اجلاس ها برای ایجاد وحدت بیش از گذشته استفاده کنند.

نواب در پاسخ به این سوال که با وجود برخی اعتراض ها و اغتشاشات در برخی شهرها، برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی چه ضرورتی دارد، اظهار داشت: اولا تظاهرات، راهپیمایی و اعتراض در همه جای دنیا هست و به جز در ایران که یک هسته تخریبی از سال ۵۷ شکل گرفته تا هر راهپیمایی را به خشونت بکشاند، در همه دنیا مردم راهپیمایی می کنند و سخن خود را به دیگران می رسانند که این کار اشکالی ندارد و مسیر کار کشور ادامه دارد.

وی افزود: در فرانسه صدها هفته راهپیمایی برگزار شد در حالی که فرانسه همایش های بین المللی خود را برگزار می کرد و کشور را تعطیل نکرده بود. آیا معنای این که یک گروه اعتراض هایی به حق یا به ناحق دارد، این است که تمام کارهای کشور را باید تعطیل کرد؟ کشور باید مسیر اداره خود را داشته باشد و هر کس اعتراضی دارد با شرایط صحیح و بدون برپا کردن آشوب و اهانت کردن به دیگران و آتش زدن اموال عمومی وخصوصی، خواسته به حق خود را مطرح کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد: من به کسانی که می خواهند حقی را برای خودشان اثبات کنند یا می خواهند از حقی دفاع کنند، توصیه می کنم اگر کسانی را که اموال مردم را آتش می زنند و تخریب می کنند را از خود جدا نکنند، صدای آنها هم شنیده نخواهد شد و تلاش های آنها به هیچ جایی نخواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار