عضو شورای شهر تهران مطر ح کرد؛

رعایت موارد ایمنی و اطفای حریق در خط‌آهن تهران - تبریز

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران در بازدید از خط آهن تهران - تبریز و باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) بر لزوم توجه به معماری ایرانی - اسلامی در پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید و یادآور شد موارد ایمنی و اطفای حریق در خط‌آهن تهران - تبریز مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رعایت موارد ایمنی و اطفای حریق در خط‌آهن تهران - تبریز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه «داوود گودرزی» رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، «سیدمهدی هدایت» سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، «غلامرضا شنگی» شهردار منطقه ۱۷ شهر تهران و «محمدجواد خسروی» شهردار منطقه ۱۸ شهر تهران از خط‌آهن 9 کیلومتری تهران - تبریز و باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بازدید کردند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از خط آهن تهران - تبریز بر موضوع ایمنی، اطفاء حریق و تامین تجهیزات مورد نیاز تاکید کرد.

شمس‌احسان با اشاره به اینکه طبقه فوقانی خط آهن تهران - تبریز پارکینگ خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این پارکینگ که ظرفیت سه هزار و 200 خودرو را خواهد داشت بخشی از مشکلات منطقه 17 و 18 برطرف خواهد شد.

وی در ادامه در بازدید از باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌ها نباید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد فضای بی‌دفاع و رها شده شود، گفت: ایجاد فضاهای بی دفاع باعث حضور معتادین متجاهر و ایجاد ناامنی می‌شود.

شمس‌احسان گفت: در صورتی که معضلات حوزه راه آهن برطرف شود مشکل هفت هزار و 200 پلاک که در حریم راه‌آهن هستند و 30 درصد از بافت فرسوده را تشکیل می‌دهد برطرف خواهد شد؛ همچنین پروژه‌هایی که برای باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) تعریف شده باید رویداد محور و مردم محور باشند تا مورد استقبال آن ها قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به قرارگیری پروژه در بافتی که به نوعی مفصل ارتباطی بین مسیر‌های مهمی قرار دارد و با توجه به تاریخ بافت مورد نظر و بستر پروژه باید از معماری ایرانی - اسلامی استفاده شود؛ همچنین در این پروژه باید به مراکز خدماتی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چشم‌انداز و اهداف آرمانی پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) توسعه‌ی طبیعت است، افزود: با توجه به مساحت زیر ساخت پروژه اختصاص فضای سبز کافی نیست و نسبت فضای سبز به کل طرح با توجه به مساحت پروژه بسیار کم است.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: بستر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) با توجه به گستردگی زمین و امکانات پروژه این قابلیت را دارد که میسر های ویژه ای برای دوچرخه سواری با در نظر گرفتن پیوستگی مسیر دوچرخه و پیاده روی طراحی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار