معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد:

کسب رتبه برتر کشوری اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از کسب رتبه برتر کشوری توسط اداره سلامت و تندرستی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برتر کشوری اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کرمانشاه

علی امرایی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: اداره سلامت و تندرستی در ٣ برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی، مدرسین آموزش خانواده در حوزه بهداشت و هفته سلامت ابلاغی از معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش موفق به کسب رتبه برتر کشوری در سال تحصیلی شده است.

امرایی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در حوزه سلامت در این چند سال اخیر بویژه در دوران پاندمی کرونا عنوان کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات خوب حوزه سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه نتیجه تلاش‌های مراقبان سلامت و متولیان این حوزه است.

وی بیان کرد: تهدید کرونا فرصتی شد که جایگاه و نحوه عملکرد مراقبان سلامت در مدارس در حفظ سلامت دانش‌آموزان جدی و بیشتر شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تلاش برای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌آموزان یک نوع سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه‌ای ویژه‌ای به آن شده است و این مهم از جمله اهم اهداف اداره سلامت و تندرستی است.

علی امرایی گفت: در سال تحصیلی جدید مسئولیت مدیران، برنامه ریزان و مراقبین مدارس در ترویج فرهنگ سطح زندگی جدید با توجه به بازگشایی مدارس در جهت ارتقای سلامت دانش‌آموزان و کنترل تبعات و پیامدهای منفی تاشی از قرنطینه خانگی بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن اشاره به لطمات سنگین تعطیلی فیزیکی مدارس به دانش آموزان اذعان کرد: همه به این نتیجه رسیدند که بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود، می‌تواند بخشی از آسیب‌ها را کم کند و خوشبختانه در سال تحصیلی ١۴٠٢-١۴٠١ با توجه به آمار قابل قبول واکسیناسیون همکاران و دانش‌آموزان مدارس به صورت حضوری مشغول فعالیت هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه بیش از 48 هزار دانش‌آموز سفیر سلامت وجود دارد، گفت: در شرایط کمبود نیرو انسانی متخصص، این ظرفیت خوبی برای استان است که می‌توان از طریق همسالان برای آموزش مفاهیم اصلی پایه حوزه سلامت استفاده کرد.
امرایی بیان کرد: در سال تحصیلی ١۴٠٢-١۴٠١ برنامه سفیران سلامت، دادرس، آموزش بهداشت فردی، آموزش حفاظت از محیط زیست و توانمندی سازی نیروی انسانی موثر در حوزه بهداشت دانش‌آموزان و ... از جمله برنامه‌های اداره سلامت و تندرستی این اداره کل هستند.

وی در ادامه افزود: اداره سلامت و تندرستی در سطح مدارس علاوه بر برنامه ها و طرح های کشوری در بیش از ٣٠ مناسبت بهداشتی، ایمنی و محیط زیست اقدام به برگزاری جشنواره و کارگاه آموزشی برای همکاران فرهنگی، دانش آموزان و اولیاء می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار