فعالیت ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کاشان

اصفهان (پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت کاشان تاکنون موفق به ثبت ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری شده است و پراکندگی جغرافیایی آن در نقاط شهری و روستایی، نشانگر نقش فراگیر کانون ها برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری در کنار سایر کارکردهای مساجد است.

کد مطلب: ۱۳۱۵۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کاشان

میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگارپانا در خصوص کانون های مساجددر گفتگو با پانا گفت: فعال کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله کارکردهای مؤثر و مهم مساجد است. مراکز و فضاهایی که بر پایه «انسان محوری» و با هدف شکوفا کردن استعداد های فرهنگ ساز و هنرپرور در دهه های اخیر به مجموعه کارکرد های مساجد اضافه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: تشکیل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد با هدف راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد و با رویکرد استعداد شناسی و تربیت بچه های مسجد در حوزه های فرهنگ و هنر و رسانه و ارتقاء کمّی و کیفی فعالیت های مسجد با نیم نگاهی به بهره گیری از ابزار هنر و رسانه از اقدامات مبارکی بود که همچنان این حرکت به جریانی پویا تبدیل شده است.

نمکی ادامه داد: کاشان تاکنون موفق به ثبت ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری شده است و پراکندگی جغرافیایی آن در نقاط شهری و روستایی، نشانگر نقش فراگیر کانون ها برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری در کنار سایر کارکردهای مساجد است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان اضافه کرد: تعداد ۱۶۱ کانون در نقاط شهری کاشان و ۴۴ کانون در نقاط روستایی مشغول به فعالیت هستند که ۲۰ کانون در بخش برزک، ۱۷ کانون در بخش قمصر ، ۲۲ کانون در بخش نیاسر و ۱۴۶ کانون در بخش مرکزی کاشان فعالیت می کند.

میثم نمکی تصریح کرد: به جز مساجد، ۱۰ کانون ویژه در مراکز خاص دیگری نظیر زندان، دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه ای و مصلاها ایجاد شده‌اند که گروه های مرجع در این مراکز بتوانند از آن بهره مند باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار