فعالیت‌های مفید برای دانش‌آموزان رکن اصلی پیشرفت آنها در زمینه اخلاقی- پرورشی خواهد بود

تهران (پانا) - طرح نور چشم از ۱۹ مهرماه در مدارس کل کشور آغاز به کار کرده است؛ اجرای این طرح علاوه بر بهره‌مندی دانش‌آموزان از فضایل دینی می‌تواند یک رکن مهم برای پیشرفت دانش‌آموزان در زمینه اخلاقی و پرورشی باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های مفید برای دانش‌آموزان رکن اصلی پیشرفت آنها در زمینه اخلاقی- پرورشی خواهد بود

در راستای اجرای طرح نور چشم از ۱۹ مهرماه، سید حسین کسائیان؛ دبیر معارف اسلامی و دو تن از دانش آموزان دبیرستان حر بن ریاحی با پانا به گفت وگو پرداختند.

سید حسین کسائیان؛ دبیر پیام های آسمانی دبیرستان حربن ریاحی در رابطه با طرح نور چشم به پانا گفت: «در مورد این طرح باید گفت، نحوه اجرای این طرح خیلی مهم و حائز اهمیت است، چرا که اگر از این قبیل فعالیت ها در مدارس برای دانش به صورت درست و اصولی اجرا شود می تواند در زمینه های مختلف برای آنها تاثیر گذار باشد.»

کسائیان افزود: «خواندن نماز جماعت سبب آشنایی کامل دانش آموزان با نحوه صحیح نماز خواندن و ایجاد رابطه با خداوند می شود و بیان احکام در بین نماز یا کلاس های مربوطه هم باعث بالا رفتن سطح اطلاعات مذهبی دانش آموزان خواهد شد و می‌تواند بر روی پیشرفت مسائل پرورشی- اخلاقی آنها نقش بسزایی داشته باشد.»

وی ادامه داد: «مسئله بعدی نماز خواندن دانش آموزان است. اگر خواندن نماز جماعت در مدرسه بتواند سبب دریافت لذت معنوی برای دانش آموزان شود، این احتمال وجود دارد که دانش آموز برای تکرار آن در نماز جماعت محله خود شرکت کند و در فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی و.. مسجد محله خود مشارکت فعال داشته باشند. همین مسائل باعث فرهنگ سازی در جامعه و در میان دانش آموزان می شود.»

امیررضا حوری زاد؛ دانش آموز و همچنین از مسئولان نماز خانه دبیرستان حربن ریاحی بیان کرد: «ما در تابستان با مشارکت شورای دانش آموزی و هماهنگی مدیریت دبیرستان و در راستای پروژه مهر به آماده سازی نمازخانه پرداختیم. تجهیز نمازخانه یکی از اهداف اصلی مدیریت مدرسه بود چرا که بیش از ۲ سال مدارس مجازی بود و نمازخانه نیاز به امکانات داشت که در تابستان این امکانات تامین شد. از آغاز سال تحصیلی هم در روز های زوج نماز جماعت برگزار می شود و بچه ها هم استقبال خوبی کردند. خیلی از کلاس های درس هم از قبیل قرآن و پیام های آسمان برای انس گرفتن بیشتر بچه ها با مضمون کلاس در نمازخانه برگزار می شود.»

امیر مهدی ملک ثابت؛ یکی از دانش آموزان برگزاری نماز جماعت را فرصتی جهت آرامش روح و ذهن دانش آموزان عنوان کرد و گفت: «بنده به شخصه از خواندن نماز جماعت در کنار دوستانم لذت می برم، چرا که این این فعالیت ها سبب ایجاد انگیزه در دانش آموزان خواهد شد و شادی و طراوات خاصی به روح و ذهن آنها می دهد. طرح هایی مانند نور چشم؛ باعث خدا شناسی در دانش آموزان می شود. دانش آموزان زیادی مشتاقانه در زمان نماز به نمازخانه مراجعه می کنند و من هم امیدوارم این فعالیت ها در مدارس بیشتر شود تا دانش آموزان علاقه‌مند بتوانند از این فعالیت ها بهره کافی ببرند.»

دانش آموز خبرنگار: امیر عرشیا آقائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار