تبریک روز ملی کودک

ضرورت توجه به کودکان برای داشتن ایران آباد و مستقل

تهران (پانا) - مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تبریک روز ملی کودک سرمایه‌گذاری برای کودکان را یکی از پربازده‌ترین سرمایه‌گذار‌ی‎‌ها معرفی کرد و برای داشتن ایرانی مستقل و آباد توجه به کودکان را ضرورتی انکار‌ناپذیر نامید.

کد مطلب: ۱۳۱۴۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تبریک روز ملی کودک

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، به دلیل اهمیت کودک و به منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره کودکی و به استناد سیاست‎های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، اقدام ملی ۱۸ راهبرد کلان ۵ نقشه مهندسی فرهنگی، اقدام ملی ۳۶ در ذیل راهبرد کلان ۶ نقشه جامع علمی کشور، مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در اجرای تبصره ذیل ماده واحده «کلیات ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک» شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درسال ۱۳۹۹ مصوب شد. دوره کودکی در این اساسنامه شامل کودکان گروه سنی بدو تولد تا شش سال تمام است که به دو دوره سه ساله (دوره اول کودکی و دوره دوم کودکی) تقسیم می‎شود.

در سال ۱۳۷۲ جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برخی دیگر از نهادها در ایران تشکیل شد که در نهایت ابتدا منجر به انتخاب روز ۹ اکتبر به عنوان روز ملی کودک می‌شود و در ادامه این تاریخ، به ۸ اکتبر برابر با ۱۶ مهرماه تغییر می‌کند.

در ادامه نیز شورای فرهنگ عمومی این روز را تصویب می‌کند که به تقویم رسمی کشور اضافه می‌شود. مصوبه‌ی شورای فرهنگی عمومی نیز در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۷۶ و در جلسه‌ی ۴۰۴شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب این شورا رسید و بعد از برگزاری جلسه‌هایی، مسؤولیت دبیرخانه این ستاد از سال ۱۳۹۳ به عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده می‌شود.

در بیانیه سال ۹۹ مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک آمده است‌: در حقیقت آینده هر ملت بستگی به چگونگی رشد و تعالی کودکان و نوجوانان دارد. اینکه گفته می‌شود کودکان امروز مدیران فردای کشورند سخنی حکمت‌آمیز است و بر همین مبنا هر میزان هزینه برای سلامت، رفاه، آموزش، تأمین اجتماعی و تربیت این بخش از جمعیت صورت گیرد در واقع نوعی سرمایه گذاری بلند مدت تلقی می‌شود.

در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: فرارسیدن هفته ملی کودک، فرصتی است برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان؛ این پیام‌آوران کوچک آشتی، مهربانی و راستی و فرصتی است تا یک بار دیگر به یاد بیاوریم در کنار ما انسان‌های معصوم و کوچکی زندگی می‌کنند که آینده آنها در گرو تصمیم گیری‌های امروز ماست که وظیفه داریم همواره در جهت ارتقا حقوق آن‌ها تلاش نمائیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار