مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

جشنواره «صد» زمینه‌ساز ساده‌خوانی و انس با قرآن کریم است

در طول برگزاری این جشنواره، ۱۳۵۳ اثر قابل قبول از دانش‌آموزان و فرهنگیان دریافت شد

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گزارش نهایی و اهداف جشنواره رادیویی «صد» را تشریح کرد‌.

کد مطلب: ۱۳۱۴۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره «صد» زمینه‌ساز ساده‌خوانی و انس با قرآن کریم است

میکائیل باقری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با همکاری رادیو قرآن یک برنامه قرآنی با عنوان "جشنواره قرآنی صد" در فصل تابستان برگزار کرد. در این جشنواره دانش‌آموزان، فرهنگیان و عموم مردم برای ساده‌خوانی قرآن کریم بدون تکیه به صوت، لحن و تجوید تشویق می‌شدند و تلاوت و ترتیل خود را در قالب فایلی صد ثانیه‌ای برای پخش، ضبط و ارسال می‌کردند.»

وی افزود: «محدوده آیات شریفه برای تلاوت به‌‌صورت انتخابی توسط شرکت‌کنندگان و متقاضیان بود و افراد شرکت‌کننده اعم از دانش‌آموزان و فرهنگیان با انتخاب خود جزء و حزب‌های مختلف قرآن کریم را می‌خوانند و فایل را ارسال می‌کردند. البته به اقتضای برنامه با حضور کارشناس قرآنی توصیه‌هایی انجام می‌شد. زمان اجرای این برنامه هر روز از ساعت 15 تا 17:30 از رادیو قرآن بود.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان این موضوع که در طول برگزاری این جشنواره، 1353 اثر قابل قبول از دانش‌آموزان و فرهنگیان دریافت شد، گفت: «تمامی این آثار از طریق اردیو قرآن پخش شد و کارشناس قرآنی که در این برنامه حضور داشت، نکات مهم و ضروری درباره تلاوت قرآن کریم را به افراد یادآوری و بیان می‌کرد.»

باقری در پایان خاطرنشان کرد: «هدف اصلی از اجرای این جشنواره زمینه‌سازی برای انس هرچه بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان با قرآن کریم و همچنین ترویج ساده‌خوانی قرآن و انتقال این باور بود که همه می‌توانند قرآن را بخوانند. ان‌شالله بنا داریم طرح‌هایی از این دست و همین طرح را مجددا با همکاری رادیو قرآن ادامه دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار