زنگ گرامیداشت آغاز هفته کودک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

یاسوج( پانا) - همزمان با اولین روز هفته ملی کودک، با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان ، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ،مدیرکل امور اجتماعی استانداری و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ،ویژه برنامه زنگ آغاز هفته ملی کودک با برنامه‌های متنوع در مدرسه ابتدایی هاجر یاسوج نواخته شد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
زنگ گرامیداشت آغاز هفته کودک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با تبریک هفته کودک به همه کودکان خوب این سرزمین گفت: کودکان مهمترین سرمایه های ملی هر جامعه ای هستند وآینده هر ملتی در دست همین کودکان امروزی است.

حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه احترام به کودکان و رعایت حقوق آنها مورد تاکید آموزه های دینی در نظام اسلامی است گفت: رشد و تکامل همه جانبه کودکان نیازمند افزایش مهارت و آگاهی به کودکان است و لازم است بستر رابرای نشاط و شادابی کودکان بیش از پیش فراهم کنیم. وی مراقبت های فکری و مهارتی و تقویت دامنه تعلیم و تربیت کودکان را گنجی برای آینده کشور دانست و از مدیران مدارس و معلمان خواست در آموزش کودکان برای پرورش نسلی پویا و اثرگذار برای جامعه کوشا باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: مطابق تعریف کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد، کودک به هر فرد زیر 18سال در جامعه اطلاق می‌شود.

عیسی حسنی گفت: کودکان به واسطه شرایط سنی محدودیت‌های طبیعی و اجتماعی خود نیاز به حمایت قانون‌گذار، والدین و جامعه دارند از این رو توجه اصولی به گذر از دوران کودکی رسالت خطیری است که مسئولان برای رعایت حقوق آنها باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری هدفمند داشته باشند.

وی آشنایی با حقوق کودکان را نیازمند آموزش و تربیت صحیح در مدرسه و خانواده دانست و بر توجه بیشتر به حجاب در دوران کودکی تاکید کرد.

در این آیین سرود سلام فرمانده به شکل دست جمعی اجرا و بیانیه کنوانسیون دفاع از حقوق کودکان توسط یکی از دانش آموزان پیشتیاز سازمان دانش آموزی قرائت گردید ودرپایان زنگ هفته کودک نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار