معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

طرح نور چشم در همه مدارس استان کرمانشاه اجرا می‌شود

کرمانشاه(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت طرح نورچشم همزمان با سراسر کشور روز نوزدهم مهرماه با اقامه نماز ظهر و عصر توسط نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح نور چشم در همه مدارس استان کرمانشاه اجرا می‌شود

احمد شایسته عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ولادت پیامبر اکرم(ص) قرار گرفته‌ایم، طرح مذکور به حدیث نبوی مبنی بر اینکه خداوند نور چشم مرا در نماز قرار داده، اشاره می کند.

شایسته تصریح کرد: در راستای گسترش اقامه نماز، طرح نور چشم در همه مدارس شهری و روستایی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در روز نوزدهم مهر ماه برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: یک هزار دانش‌آموز دختر با پوشش چادر و مقنعه به صورت نمادین در طرح نور چشم حضور خواهند یافت.

شایسته بیان کرد: به دنبال برگزاری طرح نورچشم موضوعاتی چون آشنایی با مبحث تقلید از مراجع عظام، اهتمام برای برگزاری مراسم جشن تکلیف دختران و پسران، تجلیل از خادمان نماز و برگزاری اجلاسیه‌های نماز تدارک دیده شده است.

وی افزود: طرح نور چشم برنامه‌ای ارزشمند به منظور گسترش نماز در مدارس شهری و روستایی است و در این میان آموزش عملی نماز هم توسط معلمان پایه دوم و سوم در مدارس دخترانه و معلمان هفتم و هشتم در مدارس پسرانه با استفاده از محتوای کتب درسی ارائه می‌شود.

شایسته خاطرنشان کرد: نماز در نظام تعلیم و تربیت از ارکان اساسی است و در آموزش و پرورش نیز اهتمام جدی برای آموزش مستمر دانش‌آموزان در آستانه سن تکلیف وجود دارد که بتوانیم دانش‌آموزانی آشنا به آموزه‌های دینی و عقلانی داشته باشیم هرچند که این دانش‌آموزان در دل خانواده‌های ایرانی- اسلامی تربیت شده‌اند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش درصدد است بسترهای ترویج آموزه های دینی در راستای اقامه نماز را شامل پخش زنده اذان در مدارس فراهم کند تا با فضاسازی همه دانش‌آموزان به اقامه نماز ترغیب شوند.

شایسته تصریح کرد: در هیات ها و تشکل‌های دانش‌آموزی برای اقامه نماز جماعت، دانش‌آموزان موذن، مکبر و خادم الصلاه پرورش داده می‌شوند‌.

گفتنی است: اکثر مدارس استان کرمانشاه نمازخانه دارند اما با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزان و بافت فرسوده، برخی از مدارس حتی با مشکل کلاس درس هم مواجه هستند با این حال نمازخانه در مدارس از جایگاه خاصی برخودار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار