معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

جشنواره ملی فیلم کوتاه فن‌آوری و نوآوری در قم برگزار می‌شود

قم (پانا) - معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری به میزبانی استان قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی فیلم کوتاه فن‌آوری و نوآوری در قم برگزار می‌شود

علی خیرالدین، معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران به فعالیت ۵۱ پارک علم و فناوری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: پارک‌های علم و فناوری ذیل وزارت علوم فعالیت می‌کنند؛ همچنین ۲۶۰ مرکز رشد و ۱۱ هزار و ۴۰۰ شرکت و واحد فناور در کشور فعالیت دارند و از این تعداد حدود ۲ هزار و ۵۰ شرکت دانش بنیان هستند.

وی به اعطای مجوز تشکیل دو پردیس علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ پردیس موافقت اولیه را کسب کرده‌اند که یکی از آن‌ها پردیس پارک علم و فناوری استان قم است.

خیرالدین با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در پارک‌ها و مراکز رشد شاهد رشد ۵۰ درصدی در اشتغال دانش بنیان بوده‌ایم و حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

وی یکی از اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری را ارائه تلاش‌ها و معرفی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: هدف ما معرفی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولات آن‌ها است، به طور مثال امروز در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، یک شرکت دستگاه‌هایی را تولید می‌کند که تنها در برخی از کشورهای پیشرفته امکان تولید آن وجود دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری قم سه سال قبل عملکرد موفقی در برگزاری این جشنواره در سطح استانی داشت، تصمیم گرفتیم این جشنواره را در سطح ملی و سالانه برگزار کنیم.

خیرالدین از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره ملی فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری قم خبر داد و گفت: دبیرخانه دوره‌های بعدی نیز بر عهده پارک علم و فناوری استان قم است.

وی از اعلام فراخوان این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۲۲ دی‌ماه امسال نیز آئین اختتامیه جشنواره به میزبانی استان قم برگزار می‌شود.

خیرالله رهسپار فرد، رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز به ابعاد محتوایی و فنی این جشنواره اشاره کرد و گفت: تمامی فیلم‌های کوتاه ساخته شده باید در زمینه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه فنی و مهندسی، علوم پایه، تجهیزات پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی، علوم اسلامی، هنر، صنایع خلاق و فرهنگی باشد.

وی افزود: در ابعاد فنی نیز آثار ارسالی از منظر کیفیت فیلم نظیر فیلمبرداری، ترکیب بندی، کادر بندی، نور، صدا و موسیقی مورد ارزیابی هیئت داوران قرار خواهند گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم به بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و گفت: مستند، تیزر، انیمیشن و موشن گرافی، بخش موبایلی، داستان موفقیت، فیلمنامه و رویش خلاقیت از جمله بخش‌های این جشنواره به شمار می‌رود و بخش ویژه نیز شامل تولید آثاری با موضوع شهدای فناوری و مهندسی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت و وقف فناوری می‌شود.

رهسپار فرد در خصوص مخاطبان این جشنواره عنوان کرد: شرکت‌های فناور عضو پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور، شرکت‌های دانش بنیان و خلاق دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های صنعتی دارای بخش تحقیق و توسعه، مخترعین تحت پوشش بنیاد ملّی نخبگان، فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسان حقیقی و حقوقی که حوزه علم و فناوری را به‌عنوان یکی از حوزه‌های فعالیت خود انتخاب کرده‌اند، واحدهای روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور مخاطب اصلی این جشنواره هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم در خصوص آخرین زمان ارسال آثار به جشنواره نیز گفت: ۲۷ آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار و ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار