مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:
نقطه اصلی طراحی و اجرای برنامههای تربیتی، مدرسه است
زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، مدرسه را نقطه اصلی طراحی و اجرای تمام برنامههای تربیتی خواند و گفت در اجرای برنامههای مختلف فرهنگی و تربیتی به دانشآموزان باید فرصت عاملیت و مشارکت اعطا شود.
جلسه رؤسا و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان زنجان با حضور مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در محل کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی برگزار شد.
علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه به برنامههای مختلف پرورشی و تربیتی اجرا شده در سطح استان اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامههای تربیتی اثرگذار در بین دانشآموزان بسیار مهم است و هدف در برگزاری جشنوارهها و برنامههای پرورشی در نهایت باید تربیت دانشآموزان باشد.
وی ادامه داد: فعالیتهای تربیتی که زحمات فوقالعادهای برای آنها انجام میشود، نیاز به پیگیری و مداومت دارد تا دچار فراموشی یا کاهش اثرگذاری نشود.
اسماعیلی، مدارس را نقطه اصلی تمام طراحیها و اجرای برنامههای تربیتی خواند و تاکید کرد: ضروری است در اجرای برنامههای مختلف فرهنگی و تربیتی به دانشآموزان، فرصت عاملیت و مشارکت اعطا شود تا بتوانند در کنار مربیان خود با مدیریت برنامهها اعم از هماهنگی و اجرا، حس خود باوری و اعتماد به نفس را در خویشتن توسعه دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه دشمنان علیه نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز برای شناخت و درک حق و باطل، نیاز به فکر و تامل عمیق است و ضروری است مربیان و معاونین پرورشی و فعالین تربیتی در سطح مدارس به تفسیر و تحلیل عوامل و فاکتورهای فتنههای دشمنان بپردازند و دانشآموزان را در انتخاب مسیر خود در این صحنه یاری کنند.
لزوم نگاه تمامساحتی و توجه به استعدادهای دانشآموزان در برنامههای تریبتی و فرهنگی
حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت و برنامههای همکاران در معاونت پرورشی استان به اهمیت نقش مربیان تربیتی در بین دانشآموزان اشاره کرد و گفت: داشتن اعتقاد قلبی در انجام امور تربیتی و پرورشی، گشایشهای فراوانی در مسیر کار ایجاد میکند.
وی افزود: در اجرای برنامههای تربیتی مدارس باید خانوادهها در جریان روند و موضوع کارها قرار گیرند و لازم است مربیان و اولیا بهطور دائم با یکدیگر در ارتباط باشند.
میرزایی ضمن تاکید بر توجه ویژه به استعداد و توانمندیهای دانشآموزان توسط معاونین و مربیان پرورشی اظهار کرد: قطعا با آگاهی و دقت مربیان تربیتی، امکان بروز و توسعه استعدادهای دانشآموزان وجود دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: مربیان تربیتی به تمام اصول و امور تربیتی آگاه و مسلط شوند و با خودارزیابی بتوانند فعالیتهای خود را خالصانه ادامه دهند.
وی ضمن یادآوری لزوم توجه جدی مربیان وکارشناسان به حوزه اهداف دورههای تحصیلی و برنامههای ۱۱ گانه حوزه یادگیری بر لزوم نگاه تمامساحتی در برنامههای تربیتی و توجه به همه استعدادهای دانشآموزان در برنامههای فرهنگی تاکید کرد.
میرزایی به ضرورت توجه به تربیت در متن تعلیم اشاره کرد و با ذکر این نکته که نمود فعالیتها با محوریت مدارس صورت میگیرد بر توجه جدی به توانمندسازی نیروهای انسانی تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: داشتن تفکر سیستمی و تحلیل وضع موجود بهویژه در آغاز سال تحصیلی، لازمه برنامهریزی فرآیندی فعالیتهای تربیتی و فرهنگی در راستای توجه به مقتضیات مدرسه در جهت پاسخگویی به نیازهای دانشآموزان با هدف تربیت تمامساحتی است.
در این جلسه هر یک از روسای ادارات داخلی معاونت پرورشی و فرهنگی به تشریح فعالیتهای خود پرداخته و گزارش کاملی از عملکرد ۶ ماه گذشته به حاضرین ارائه شد.
ارسال دیدگاه