راهکارهای موثر برای تقویت دیکته دانش‌آموزان

تهران (پانا) - برخی کودکان به دلایل متفاوتی در نوشتن صحیح دیکته مشکل دارند، راهکارهای مناسبی برای تقویت مشکلات نوشتاری و تقویت املای دانش‌آموزان وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای موثر برای تقویت دیکته دانش‌آموزان

به گزارش نمناک، کودکان به دلایل مختلفی در نوشتن صحیح کلمات دچار مشکل هستند. دیکته نویسی ضعیف و پر از غلط برخی کودکان سبب می شود، والدین از این وضعیت نگران شده و در پی جبران و برطرف کردن آن برآیند و برای حل مشکل املای ضعیف کودک خود چاره ای بیاندیشند. روش های بسیار مناسب و ایده آلی برای برطرف کردن املای ضعیف در کودکان وجود دارد. اگر فرزند شما دچار اختلال دیکته نویسی می باشد و پایین ترین نمره او در درس املا است، راهکارهای زیر کمکتان می کند.

برای تقویت دیکته و مشکلات نوشتاری فرزندتان از این روش ها استفاده کنید:

به او فرصت دهید:

اگر فرزند شما دچار اختلال دیکته نویسی است، او را تنبیه و سرزنش نکنید بلکه با آرامش به او زمان بیشتری دهید و فرصت دهید که او با تومانینه بیشتری تکالیف خود را انجام دهد و فرصت اصلاح اشتباهات خود را داشته باشد.

روش های تشویقی برای برطرف کردن مشکل املای ضعیف

فرزند خود را به استفاده از رایانه(کامپیوتر) تشویق کنید. رایانه به کودکان مبتلا به اختلال دیکته نویسی امکان سازمان دهی می دهد و همچنین می آموزد که حروف را مجزا به کار برد و سپس به هم بچسباند. اما توجه کنید که در ابتدا استفاده از صفحه کلید برای این بچه ها دشوار است.

توقع زیادی از کودک نداشته باشید:

کودک ابتدایی شما تازه با طریقه نوشتن کلمات آشنا شده است پس از او توقع نداشته باشید همیشه کلمات را درست بنویسد. همچنین سرعت یادگیری برخی بچه ها کندتر و برخی دیگر تندتر است پس کودکتان را مقایسه نکنید و بر اساس توانایی او توقعتان را از فرزندتان منطقی و متعادل کنید.

تکرار و تمرین را بیشتر کنید:

بپذیرید کودکتان باید تمرین بیشتری نسبت به برخی دیگر از کودکان داشته باشد. برای موفقیت او تمرین های بسیار مکرر داشته و صبر و تحمل خود را افزایش دهید، این کارها تاثیر بسزایی در یادگیری دانش آموزان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار