وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با هیات علمی و فرهنگی دانش‌آموزان نخبه ونزوئلایی اعلام کرد؛

شعار «دگرگونی برای آموزش» برنامه استکبار جهانی برای سلطه بر کشورها‌ست

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به شعار امسال دگرگونی برای آموزش که از سوی سازمان ملل مطرح شده، آن  را برنامه استکبار جهانی برای سلطه بر کشورها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شعار «دگرگونی برای آموزش» برنامه استکبار جهانی برای سلطه بر کشورها‌ست

یوسف نوری صبح امروز در دیدار با هیات علمی و فرهنگی دانش آموزان نخبه ونزوئلایی با خوش‌آمد‌گویی به این دانش‌آموزان اظهار کرد: نقطه مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشور ونزوئلا استکبارستیزی و مبارزه با استکبار جهانی است و دومین نقطه مشترک این است که استکبار جهانی برای ممانعت از پیشرفت و استقلال برنامه‌ریزی می‌کند و نقطه مشترک سوم داشتن منابع زیرزمینی نفت و نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: علیرغم همه توطئه‌هایی که استکبار جهانی که در طول بیش از ۴۳ سال گذشته علیه جمهوری اسلامی داشته است، محرومیت‌ها تبدیل به محدودیت نشده که یک نمونه‌اش این است که دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی دانش‌آموزی سال ۲۰۲۲، بیست مدال طلا را کسب کردند و در حوزه نفت و ساخت پلنت‌های گازی و نفتی و بادانش ایرانی و همت جوانان ایرانی کارهای بزرگی انجام‌ شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: در حوزه‌ سلول‌های بنیادی در باشگاه 10 کشور جهان برتر جهان قرار داریم، در حوزه تکنولوژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، بیوتکنولوژی، نانوفناوری و در حوزه‌های دیگر مانند پزشکی و ساخت واکسن جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و همه این دستاوردها حاصل تلاش‌های دانش‌آموزان و معلمان کشور است.

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: در کنفرانس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل شعار اصلی، دگرگونی آموزش بوده است و این شعار برای حکمرانی نظام سلطه است تا از طریق آموزش بر کشورهای دیگر دنیا تسلط یابند، لذا ما باید استقلال خود را از طریق آموزش و سلطه خود را از طریق آموزش و پژوهش در دنیا نشان دهیم.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری بین دو کشور گفت: زمینه‌های همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد که می‌توان به تربیت نخبگان، شامل: المپیادها، تربیت نیروی انسانی و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مشترک اشاره داشت. همچنین در زمینه خدمات ساخت‌وساز مدارس به دلیل اینکه جمهوری اسلامی دارای مکتب در معماری جهان است و همچنین در حوزه تجهیزات کمک‌آموزشی می‌توانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

نوری افزود: در زمینه آموزش‌های مهارتی و در زمینه هنرستان‌ها نیز دو کشور می‌توانند همکاری داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۰۴ هنرستان کشاورزی است. همچنین آموزش‌وپرورش دارای هولدینگ شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی است که در این زمینه هم می‌توانیم همکاری مشترک داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که با کشورهای حوزه مقاومت تبادل فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم و تأکید داریم برای این زمینه‌های مشترک، تفاهم‌نامه اجرایی و عملیاتی تهیه و امضا شود.

‌۲۳ نفر از دانش‌آموزان نخبه ونزوئلایی ‌و هیات همراه با حضور در کشور ایران از دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران بازدید و با نحوه فعالیت‌های آموزش‌وپرورش ایران آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار