‌در گفت‌وگو با پانا:

حمید درخشان: تیم ملی با کی‌روش فوتبال هجومی بلد نیست

‌می‌شنوم که انتظار دارند ما آمریکا و ولز را شکست دهیم و از انگلیس مساوی بگیریم، این حرف‌ها اصلاً فوتبالی نیست، ساده‌انگاری و خوش‌خیالی برای تیم ملی سم است/ پرسپولیس شانس آورد پُرگل به تراکتور نباخت

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است، تیم ملی ایران برای کی‌روش در جام جهانی سکوی پرتاب بوده و او چیزی برای از دست دادن ندارد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
حمید درخشان: تیم ملی با کی‌روش فوتبال هجومی بلد نیست

مجتبی سیدی/ حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد تیم ملی ایران در دو بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال گفت: «بازی‌های بدی نبود. ما توانستیم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم. در خیلی از دقایق بازی در هر دو دیدار توپ را به حریف دادیم و آن‌طور که باید خوب نبودیم. البته انتظار بیشتر از این هم نبود. سرمربی تازه تغییر کرده بود و زمانی برای کار نداشت. بچه‌ها به‌خاطر آشنایی که با سیستم دفاعی کی‌روش داشتند، خیلی زود توانستند به این شیوه برگردند و تقریباً در ساختار دفاعی خوب عمل کردیم. هرچند واقعاً در اجرای سیستم کی‌روش هم نقص داشتند. چند موقعیت خطرناک به سنگال دادیم که اگر این ضعف‌ها پوشش داده نشود، تنبیه سختی خواهیم شد.»

وی افزود: «در هر دو نیمه‌ اول مقابل دو حریف، اصلاً خوب نبودیم اما بعد از تعویض‌ها کمی تیم ما جان گرفت و موقعیت هم داشتیم. بعد از گل خوردن مقابل سنگال تیم ملی کمی با دل و جرات‌تر بازی کرد. بازیکنان به خودباوری رسیدند که می‌توانند به حریف گل بزنند. واقعیت این است که تیم ملی با کی‌روش بلد نیست هجومی و روبه‌جلو بازی کند. ما یک‌بار با کی‌روش مقابل بوسنی آمدیم روبه‌جلو و هجومی بازی کنیم، 3 گل خوردیم. نباید واقعاً انتظار زیادی داشته باشید تا بتوانیم در جام جهانی هجومی بازی کنیم. همین شیوه‌ای که مقابل اروگوئه و سنگال بازی کردیم، بدون شک در هر 3 دیدار جام جهانی بازی خواهیم کرد. شاید کمی با نظم‌تر و دونده‌تر. وگرنه تیم ما حتی اگر به برد هم نیاز داشته باشد، بعید می‌دانم آن‌طوری که باید بتوانیم از پس کار برآییم.»

حسینی مقابل سنگال درخشید و جای‌گیری خوبی داشت و اجازه نداد دروازه ما بیش از یک‌بار باز شود

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «ما اشکالاتی در سیستم دفاعی داریم. علاوه بر آن‌وقتی توپ را می‌گیریم، نمی‌دانیم باید چه‌کار کنیم. درحالی‌که وقتی دنبال زدن ضد حمله هستیم باید خیلی سریع انتقال توپ داشته باشیم. باید با تمرین زیاد این ضعف‌ها ترمیم شود. دفاع میانی ما مشکل دارد و زیاد کی‌روش نباید نفرات را جابه‌جا کند. موقعیت‌های زیادی در عمق به حریفان می‌دهیم که این خطرناک است. بدون شک از کمترین فرصت‌ها در جام جهانی بهترین استفاده را می‌کنند. نباید این‌قدر موقعیت به حریفان بدهیم. چون ما تیمی هستیم که در زدن گل دچار مشکل هستیم. البته حسینی مقابل سنگال درخشید و جایگیری خوبی داشت و اجازه نداد دروازه ما بیش از یک‌بار باز شود.»

حمید درخشان گفت: «این دو بازی خیلی به تیم ملی ما کمک کرد. کار خیلی سختی در پیش داریم. به این دو بازی نگاه نکنید. بدون شک تیم‌ها متفاوت‌تر از آن ظاهر می‌شوند. می‌شنوم که انتظار دارند ما آمریکا و ولز را شکست دهیم و از انگلیس مساوی بگیریم. این حرف‌ها اصلاً فوتبالی نیست. ساده‌انگاری و خوش‌خیالی برای تیم ملی سم است. نباید تیم‌ها را دست‌کم بگیریم. آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند، آیا نمی‌دانند که لیگ برتر انگلیس در چه سطحی است؟ نمی‌دانند که ولز و آمریکا تیم‌های قدرتمندی دارند؟ واقعاً از این حرف‌ها تعجب می‌کنم. نتیجه گرفتن تیم ملی در جام جهانی مثل معجزه است. ما تا دیروز درگیر تعویض مربی بودیم آن‌وقت انتظار داریم به دور بعد صعود کنیم. اگر این اتفاق بیافتد، عدالت فوتبال زیر سؤال می‌رود. بااین‌حال امیدوارم بتوانیم به دور بعد برویم.»

اگر بیرانوند و بی‌دقتی مهاجمان حریف نبود، بدون شک پرسپولیس با نتیجه پُر گل می‌باخت‌

وی تأکید کرد: «رفتار کی‌روش با گذشته فرق کرده و از آن اتفاقات درس گرفته است. او چیزی برای از دست دادن ندارد. در مصر ناموفق بود. در کلمبیا هم توفیقی نداشت و حالا ایران برای او سکوی پرتابی است. بدون شک اگر بتواند نتیجه بگیرد، بعد از جام جهانی بیکار نخواهد بود. هر اتفاقی که می‌افتد امیدوارم تیم ملی با آرامش به‌جام جهانی برود و بهترین نمایش‌ها را ارائه کند. امیدوارم روحیه و انگیزه تیمی ما بالا باشد و بتوانیم دست‌ پُر برگردیم.»

پیشکسوت پرسپولیس درباره اولین شکست فصل این تیم مقابل تراکتور افزود: «پرسپولیس سردرگم بازی کرد. اشتباهات زیادی در خط دفاع و هافبک داشتیم که اگر بیرانوند و بی‌دقتی مهاجمان حریف نبود، بدون شک با نتیجه پرگل می‌باختیم. این باخت می‌تواند در ادامه به نفع پرسپولیس باشد به شرطی که از آن درس بگیرند و به این راحتی به حریفان این‌همه فرصت گل ندهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار