رادار ماورای افق سپهر به‌زودی عملیاتی می‌شود

تهران (پانا) - جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت‌ رادار ماورای افق با نام «سپهر» با برد ۳ هزار کیلومتر به‌زودی عملیاتی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۲۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رادار ماورای افق سپهر به‌زودی عملیاتی می‌شود

‌به گزارش ‌‌صدا و سیما؛ امیر سرتیپ علیرضا الهامی ‌با بیان اینکه امروز نه تنها در سطح منطقه بلکه در برخی حوزه‌ها جزو ۱۰ قدرت برتر جهان هستیم افزود: ما به زودی صاحب رادار بومی ماورای افق خواهیم شد که شاید تعدادی از کشور‌های دنیا آن را در اختیار دارند، ولی کمتر از ۵ کشور در دنیا دانش تولید بومی آن را دارند. اگر برخی کشور‌ها آن را در اختیار دارند از کشور‌های دارنده دانش تولید آن، این دانش را خریداری کرده اند.

وی بیان کرد: این رادار با برد ۳ هزار کیلومتر اشراف عملیاتی را برای پدافند هوایی فراهم می‌کند و می‌تواند انواع پرنده‌ها از پرنده‌های تجاری، جنگنده ها، هواپیما‌های فرماندهی ـ کنترل، هواپیما‌های رله ارتباطی، ریزپرنده‌ها، پهپاد‌ها و همه پرنده‌ها را رصد کند.

جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این رادار قادر است همه تهدیدات هوایی را کشف و اطلاعات آن را برای تصمیم گیری و مقابله در اختیار ما قرار بدهد.

امیر سرتیپ الهامی گفت: امروز ما دارای یک شبکه فرماندهی کنترل بومی با نام پیامبر اعظم (ص) هستیم که گسترده ترین، پویاترین و بروزترین شبکه فرماندهی کنترل هم در حوزه نظامی و هم در حوزه غیر نظامی است.

وی با بیان اینکه امروز صاحب سامانه موشکی زمین به هوای باور ۳۷۳ هستیم که هر روز آن را بروزرسانی کرده و اخیراً برد موشک آن را ارتقاء داده ایم افزود: به زودی موشک باور ۳۷۳ با برد ۳۰۰ کیلومتر به چرخه عملیاتی پدافند هوایی ارتش اضافه خواهد شد.

امیر الهامی افزود: ما افتخار می‌کنیم که به ملت بزرگ ایران عرض کنیم، برای اولین بار در تاریخ ایران، پدافند هوایی ارتش به وسیله پهپاد تا ارتفاع ۴۷ هزار پا پرواز کرد و توانست خود را به این ارتفاع برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار