نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:

ما در دوران دفاع مقدس مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادیم

کرمانشاه (پانا) - نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان کرد در دوران دفاع مقدس مقابل ۴۰ تا ۷۰ کشور جهان، ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادگی صورت گرفت و این پیروزی باعث شده الان جهان روی قدرت و حرف ایران حساب کند و دشمنان می‌ترسند علیه کشور اقدامی کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۲۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ما در دوران دفاع مقدس مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادیم

آیت الله مصطفی علما با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز دنیا روی حرف ما حساب ویژه باز می‌کند و آن به واسطه پیروزی ما در هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و ایستادگی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز کشور ما به واسطه این دفاع مقدس و اقتدار نیروی‌های مسلح و دستاورد‌های علمی روی قله عزت و سربلندی و افتخار قرار داریم.

آیت‌الله علما در راستای تشریح اهمیت بالای خواندن و نوشتن دانش آموزان به ۲ آیه قرآنی "اقرا "و قسم "به قلم" اشاره کرد و افزود: اگر امروز ما از افکار و دانش و علم دانشمندان گذشته مانند ملاصدار و ابن سینا آگاهی داریم به خاطر همین قلم و کاغذ یا خواندن و نوشتن آنهاست.

وی در ادامه علم و دانش را موجب دانایی، پیشرفت، توسعه و رشد فردی و اجتماعی انسان‌ها در مقابل جهل، نادانی و عقب ماندگی عنوان کرد و از دانش آموزان خواست خوب درس بخوانند و خوب یاد بگیرند تا بتوانند با دانایی خود موجبات رشد و شکوفایی خودشان و کشور را رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه همچنین بیان کرد: سرمایه حضرت امام (ره) برای انقلاب همین قلم و کاغذ بود که دست من و شما است، او با استفاده از دانش دینی خود و اسلام خود تئوری حکومت اسلامی را از داخل دین گرفت و نوشت و انقلاب براساس آن شکل گرفت یعنی اینکه با علم و دانش می‌توانیم دنیا را زیر و رو کنیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه صحبت های خود با اشاره به سخن امام راحل (ره) در خصوص اینکه خروجی دانشگاه‌ها باید تربیت بچه مسلمان باشد، گفت: آموزش و پرورش باید نظام تعلیم و تربیت خود را در کنار آموزش‌های درسی، تربیت دانش آموزان قرار دهد.

آیت الله علما با اشاره به تحولات روزهای اخیر، این افراد را عده‌ای بی بصیرت و ناآگاه توصیف کرد و بیان کرد: باید در آموزش روی تربیت و بصیرت دانش‌آموزان کار شود، زیرا دانش‌آموزان، بزرگان و مدیران آینده کشور هستند و چشم اسلام و مملکت به آنها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار