قاضی زاده هاشمی:

مقاومت اسلامی، رمز مقابله با نظام سلطه است

سمنان (پانا) - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با بیان اینکه کلمه اصلی اسلام و کلمه توحید به معنای تقابل گفتمانی و مقابله با سلطه گری غیر خداست، گفت مقاومت اسلامی رمز رستگاری مطلق مقابله با نظام سلطه است.

کد مطلب: ۱۳۱۲۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مقاومت اسلامی، رمز مقابله با نظام سلطه است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، در اختتامیه هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور اندیشمندان ۳۶ کشور و فرماندهان و مجاهدان جبهه مقاومت، در دانشگاه دامغان با بیان اینکه امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از مرز نژاد، زبان و لهجه عبور کرد، افزود: گفتمان مقاومت، زنده کردن توحید است و رمز رستگاری مطلق مقابله با نظام سلطه است.

وی با اشاره به اینکه مجاهدان در غربت، خدمات فراوانی را به اسلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کلمه اصلی اسلام و کلمه توحید به معنای تقابل گفتمانی و مقابله با سلطه گری غیرخداست. هرکسی که مسلمان بوده و به «الله» و «لا اله» هم معتقد و عامل به آن است، بنابراین اگر مسلمانی به دنبال محقق کردن این محتوا نباشد؛ به وظیفه مسلمانی خود عمل نمی‌کند. مثل خواندن نماز بدون وضو یعنی مقدمات پذیرش نماز این است که طهارت داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با عنوان این مطلب که شخصیت گاندی، مظهر مبارزه خود را نهضت امام حسین(ع) قرار داده است، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که در طول ۴۰ سال پرچمدار گفتمان حق طلبی باشد. مقدمه پذیرش مسلمانی نیز این است که فرد خودش را از سلطه غیر خدا رها کند؛ خود این به معنای نفی سلطه گری و مقابله با نظام سلطه است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ایران اسلامی در کنار همه مستضعفین عالم است، گفت: نظام سلطه به دنبال بردگی بندگان عالم هستی است، حال آنکه خدای متعال نصرت الهی را به مسلمانان وعده داده است. آینده عالم به آینده مستضعفان جهان بدل خواهد شد و مستضعفان جهان اگر ید واحد شوند، زمان سلطه‌گری سلطه گران جهان کوتاه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در مکتب اسلام هیچ فردی بر فرد دیگری برتری ندارد، اما نظام سلطه به دنبال مقابله با این مکتب است، تصریح کرد: امروز در سرزمین فلسطین، یهودیان، یهودی نیستند، بلکه نژادپرست هستند؛ بنابراین قدس را به گروگان گرفته‌اند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه گفتمان مقاومت امروز در حال پیشروی است و باید با برنامه‌هایی این‌چنینی در راستای تقویت آن قدم برداشت، خاطرنشان کرد: گفتمان مقاومت امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین و ترویج بوده و هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور میهمانانی از ۳۶ کشور جهان در همین راستا برگزار شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: اجلاسیه مجاهدان در غربت، رویداد مناسبی برای توجه به اساس تعامل گفتمانی است و از این‌رو، اهمیت خاصی دارد. دشمنان اسلام و انقلاب، امروز از هر ظرفیتی برای پیگیری و عملی‌سازی اهداف خود استفاده می‌کنند و در این راه، یکی از ظرفیت‌های خاصی که در اختیار آنها قرار دارد، فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: این جلسات، جلسات هم‌پیمانی است و این مفهوم و مبنا وجود دارد و بنابراین مؤمنین و مجاهدانی که این مسئله را درک کرده‌اند و آمده‌اند به میدان که جامه عمل بپوشانند؛ دورهم جمع می‌شوند و یک مرور گفتمانی می‌کنند و مواضعشان را یکی می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه اهمیت فضای مجازی در حال حاضر بسیار زیاد است و باید در جهاد تبیین نیز به این امر بیش از همیشه توجه داشت، خاطرنشان کرد: رسانه و فضای مجازی، همواره یکی از ابزارهای بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی بوده است تا با استفاده از آن، به آرمان‌های اصیل این انقلاب لطمه بزنند و از این‌رو، حضور هوشمندانه در آن بسیار ضرورت دارد.

اختتامیه هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، استاندار سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه دامغان و سایر میهمانان داخلی و خارجی در سالن دانشگاه دامغان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار