خادم افتخاری بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) :
مشاهده راز و نیاز زائر در کنار ضریح امام مهربانیها وصف ناشدنی است
اسلامشهر (پانا) - خادم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد مقدس گفت مشاهده راز و نیاز زائر در کنار ضریح امام مهربانیها وصف ناشدنی است و خدمت به مردم را رأس تمام امور کاری خدام دانست.
در حرم مطهر امام هشتم شیعیان، حضرت علیبن موسیالرضا(علیهالسلام) افرادی با ٣٢ نوع فعالیت بطور افتخاری، در حال خدمت به زائران و مجاوران بارگاه امام مهربانیها هستند که این گروه به نام «خادم» شناخته میشوند.
محمود شیعه زاده، خادم افتخاری بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در سخنانی با تسلیت ایام سوگواریهای آخر ماه صفر و شهادت حضرت علیابن موسیالرضا(ع) در رابطه با زیارت روزانه بارگاه منور امام مهربانیها در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «زیارت حرم مقدس امام رضا(ع) و خدمت به زائرین توفیقاتی است که نصیب خدام در هر روز میشود.»
وی در رابطه با شیرینیهای خادمی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بیان کرد: «ما خدام وقتی مشاهده میکنیم یک زائر در کنار ضریح با اشک مشغول راز و نیاز است، لذت میبریم و بهترین بخش آن است که پس از حاجت روا شدن زائرین، آنها خواستههای خود را از امام رضا(ع) با ما در میان میگذارند و ما هم شاداب و پر انرژی خواهیم شد.»
این خادم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از سختیهای کار یک خادم هم در حرم امام رضا(ع) هم سخن گفت و افزود: «سختی کار یک خادم بیشتر در فصل زمستان است که برای اکثر خدام مخصوصا خادمین با سن بالا سخت است که چند ساعت در زمستان سر پا بایستند و البته با نگاهی به بارگاه منور امام رضا(ع) کمی از سختیها کاسته خواهد شد.»
شیعهزاده خاطرنشان کرد: «برخورد بین زائر و خدام میبایست همراه با اخلاص و احترام باشد و زائرین هم رعایت حال خدام را بکنند و بدانند که بعضی اوقات خدام خسته خواهند شد، ولی باز خدمت به مردم رأس تمام امور کاری خدام است.»
دانشآموز خبرنگار:حمیدرضا مرزبان
ارسال دیدگاه