مهدی کریمیان‌ در گفت‌وگو با پانا:

تیم ملی فوتبال هنوز محک جدی نخورده است

برد مقابل اروگوئه باعث امیدواری شد/ پیشگو نیستم ولی با ولز و آمریکا مساوی می‌کنیم/ اسکوچیچ جنم مربیگری‌اش را به رخ نکشید

تهران (پانا) - بازیکن سابق استقلال معتقد است پیروزی تیم ملی مقابل اروگوئه باعث امیدواری شد و می‌توان به موفقیت در جام جهانی خوشبین بود.

کد مطلب: ۱۳۱۱۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تیم ملی فوتبال هنوز محک جدی نخورده است

مهدی کریمیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه، گفت: «با توجه به مسائل و حواشی‌ای که در ماه‌های اخیر گریبان‌گیر تیم ملی شده بود، کار واقعا سخت بود. بعد از عبور از این بحران‌ها، روبه‌روی تیمی بازی می‌کردیم که در رتبه‌بندی فیفا رتبه سیزدهم دنیا را داشت و از چند ستاره سرشناس خودش هم مقابل ما استفاده کرد. این شیوه بازی تیم ملی قابل پیش‌بینی بود. به همین دلیل بازی دل‌چسبی نبود اما همین‌که توانستیم با یک برد خوب مقابل یک تیم قدرتمند آمریکای جنوبی، بیرون بیابیم، کار بزرگی بود که در حافظه‌ها می‌ماند. درست است که همه می‌گویند، نتیجه بازی دوستانه مهم نیست اما برای ما اهمیت داشت.»

وی افزود: «این برد از چند لحاظ برای ما اهمیت داشت. یکی اینکه حریفان تیم ملی روی تیم ما حساب دیگری باز می‌کنند و شاید آن فراغ بالی که باید داشتند را دیگر نتوانند ارائه دهند. در ساختار دفاعی تیم ملی، بازیکنان بهتر عمل و مدل کی‌روشی بازی کردند. موقعیت آن‌چنانی به حریف ندادیم. کی‌روش برای طارمی برنامه داشت او را در نیمه‌‌ دوم آورد. به‌جز یکی دو تغییر که یک مورد آن بازی دادن سامان قدوس بود، بقیه بازیکنان همان‌هایی بودند که زمان اسکوچیچ بازی می‌کردند. ما از یک ضد حمله استفاده کردیم و روی هوش بالای طارمی‌ توانستیم از یک موقعیت به یک گل برسیم. اما واقعیت این است که هنوز در فاز تهاجمی مشکل‌ داریم. انتقال مثبت از دفاع به هافبک و حمله نداریم و زهردار نیستیم.»

بازیکن سابق استقلال ادامه داد: «ما می‌توانیم با بازیکنانی که داریم، در خط تهاجمی بهتر عمل کنیم. حالا چون اروگوئه را بردیم، این حرف را نمی‌زنم اما واقع می‌توانیم مقابل ولز و آمریکا در فاز تهاجمی خوب کار کنیم. ما در سیستم دفاعی خوب جمع می‌شویم و موقعیت کم می‌دهیم اما به همان نسبت باید در طراحی حملات خوب کار کنیم تا به دروازه حریفان برسیم. شک نکنید با این شیوه راحت نمی‌توانیم کار کنیم و این به ضرر ماست.»

مهدی کریمیان گفت: «تیم ملی ما هنوز محک جدی نخورده است. نمی‌شود گفت مقابل اروگوئه محک جدی خوردیم. چون نمی‌دانیم هدف آن‌ها از بازی با ما چه بود. اصلاً نتیجه برای‌شان اهمیت داشت یا نه. ما تمام فیفا دی‌ها را از دست دادیم. محک جدی تیم ملی می‌شود بازی با انگلیس در دیدار اول جام جهانی. حتی بازی با سنگال هم نمی‌تواند ما را محک بزند. پس به این نتایج دل‌خوش نباشیم. این شیوه بازی لبه یک شمشیر است. هم خوبی دارد‌، هم بدی. پیشگویی در فوتبال سخت است. من پیشگو نیستم ولی نهایتاً بتوانیم مقابل ولز و آمریکا مساوی بگیریم. کار خیلی سخت است. فوتبال دنیا به هم نزدیک شده است. ژاپن به آمریکا ۲ گل می‌زند. باید مقابل حریفان جسارت داشته باشیم. نه اینکه احساسی حمله کنیم نه؛ بلکه باید کار خودمان را بکنیم. این برد خیلی به ما امیدواری داد تا بتوانیم به موفقیت در جام جهانی خوش‌بین باشیم.»

وی افزود: «ما روبه‌روی آرژانتین کار بزرگی کردیم اما از روی نبوغ مسی گل خوردیم و باختیم. همیشه بازی اول برای هر تیمی به‌خصوص تیم‌های بزرگ دنیا سخت است. اگر دقت کنید در ادوار مختلف تیم‌های بزرگ و مدعی بازی اولشان را باختند. کی‌روش زمانی برای ساختن ساختار دفاعی‌اش ندارد ولی اگر داشت، می‌توانست از انگلیس مساوی بگیرد. اگر این اتفاق می‌افتاد، برای بازی با آمریکا و ولز هم روحیه‌ خوبی می‌گرفتیم. بااین‌حال تحت هیچ شرایطی مفتضحانه نمی‌بازیم.»

کریمیان در پایان گفت: «در حق اسکوچیچ ظلم کردیم اما آدم بیشتر از هرکس دیگری در حق خودش ظلم می‌کند. اسکوچیچ خودش مقصر این وضعیت بود که هیچ حرفی نزد. باید به‌موقع حرف‌هایش را می‌زد. اجازه نمی‌داد هرکس در مورد شغلش نظر بدهد. کاریزماتیک نبود. او باید جنم مربیگری‌اش را به رخ می‌کشید و نکشید. با اسکوچیچ هم حتی به جام جهانی می‌رفتیم، بد نمی‌باختیم. بااین‌حال رفتار مناسبی باید با او می‌کردند. نتایجی که گرفت خیلی خوب بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار