زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مدارس با حضور رئیسجمهوری نواخته شد
آیتالله رئیسی: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سرلوحه تمام شئون آموزشی کشور قرار گیرد
سیدابراهیم رئیسی بهعنوان بیستوسومین پرسش مهر ریاستجمهوری از دانشآموزان پرسید که «شاخصهای مدرسه خوب از نظر آنان کدام است؟» و از معلمان خواست که بگویند که برای افزایش بهرهوری در آموزش و پرورش چه اقداماتی باید انجام شود؟
تهران (پانا) - سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ مدارس کشور، بهطور رسمی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی با نواخته شدن زنگ دبستان دخترانه شهید فرهاد حسینمردی با حضور رئیسجمهوری، آغاز شد.
آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه با حضور در دبستان دخترانه شهید فرهاد حسینمردی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را آغاز کرد. براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش و با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پس از حدود ۲ سال تعطیلی مدارس بهدلیل شیوع کرونا، با واکسیناسیون گسترده و بهبود وضعیت فراگیری این بیماری، مدارس سراسر کشور از امروز اول مهر به شکل حضوری فعالیت خواهند داشت.
رئیسجمهوری در جمع دانشآموزان و مسئولان این مدرسه و در تداوم سنت پرسش مهر، بیست و سومین پرسش مهر را با دانشآموزان سراسر کشور مطرح کرد. رئیسجمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی از دانشآموزان پرسید که شاخصهای مدرسه خوب از دید آنان کدام است؟
سیدابراهیم رئیسی همچنین از معلمان خواست که بگویند که برای افزایش بهرهوری در آموزش و پرورش چه باید کرد؟
دانشآموزان و معلمان با انگیزه و علاقه به دو سوال مهر امسال پاسخ دهند/ در ۴ نشست با دانشآموزان، معلمان، کارشناسان و اولیا نظام آموزشی کشور را ارزیابی خواهیم کرد
رئیسجمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در اقدامی ابتکاری علاوه بر طرح سوال مهر دانشآموزان، سوالی نیز برای معلمان مطرح کرد و اظهار داشت: امسال در ۴ نشست کاری جدی با دانشآموزان، معلمان، کارشناسان آموزشی و اولیای دانشآموزان، به ارزیابی کیفی و دقیق نظام آموزشی کشور خواهیم پرداخت.
آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ مدارس کشور، با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و نیز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، وجود مقدس حضرت محمد (ص) را بزرگترین معلم و مربی بشریت برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی دانست و افزود: شهدا و سرداران جان برکف کشورمان نیز معلمان بزرگی هستند که در آزمون الهی با نمره عالی قبول شدند.
آیتالله رئیسی معلمی را ادامه کار اولیا و انبیای الهی برای آموزش و تربیت نسلهای آتی کشور توصیف کرد و خطاب به دانشآموزان گفت که با خوب درس خواندن، قدردان تلاشهای معلمان و اساتید خود باشند.
آیتالله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت سرلوحه قرار گرفتن این سند در تمام شئون تعلیم و تربیت اشاره و دستاندرکاران آموزش و پرورش را مکلف کرد، اجرایی شدن این سند مهم را هر سال ارزیابی و میزان پییشرفت آن را گزارش کنند.
سوال مهر سال تحصیلی جدید
رئیسجمهوری در ادامه، سوال مهر سال تحصیلی جدید را مطرح کرد و از دانشآموزان خواست پاسخ دهند که شاخصهای مدرسه خوب از نظر آنها چیست؟
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در میان پاسخ دانشآموزان به سوال مهر پارسال نوشتههای بسیار وزین و پرمحتوایی وجود داشت، از همه دانشآموزان خواست امسال هم با انگیزه و علاقه به این سوال پاسخ دهند چرا که جایگاه مدرسه خوب در تربیت انسان تراز برای اداره خود، خانواده و جامعه بسیار مهم است.
سوال از معلمان
رئیسجمهوری در اقدامی ابتکاری، امسال سوالی نیز برای معلمان طرح کرد و از معلمان خواست به این سوال پاسخ دهند که برای افزایش بهرهوری در آموزش و پرورش چه اقداماتی باید انجام شود؟
رئیسجمهوری ارتقای بهرهوری را از مهمترین محورهای کار دولت مردمی دانست و گفت: دولت تلاش کرده است با افزایش بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم، اجرای قانون رتبهبندی معلمان و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ارتقای بهرهوری در نظام آموزشی کشور کمک کند و از معلمان عزیز نیز درخواست میکنیم که نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با پاسخ به این سوال اعلام کنند.
آیتالله رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امسال در ۴ بخش و با ۴ رکن مؤثر در نظام آموزشی کشور جلسات و گفتوگوهایی خواهیم داشت، تصریح کرد: در اولین نشست به اتفاق وزیر و مسئولان آموزش و پرورش نشستی با نمایندگان دانشآموزان کشور و در گام بعدی نشستی با نمایندگان معلمان خواهیم داشت تا در جلسهای کاملاً کاری به ارزیابی وضعیت آموزشی کشور و شنیدن نظرات و دیدگاههای آنان بپردازیم.
رئیسجمهوری اضافه کرد: در گام سوم نیز نشستی با کارشناسان و صاحبنظران تعلیم و تربیت خواهیم داشت و در گام چهارم در نشستی با نمایندگان والدین دانشآموزان حرکت نظام تعلیم و تربیت کشور را ارزیابی خواهیم کرد و مشابه این نشستها در سطح استانها هم برگزار خواهد شد تا در مجموع به ارزیابی دقیقتری از وضعیت آموزشی کشور برسیم.
دکتر رئیسی اظهار داشت: مدرسه و آموزش و پرورش نه یکی از کارهای دولت مردمی، بلکه مهمترین مأموریت و کار دولت به حساب میآید و امیدوارم با ۴ نشستی که با ارکان اصلی تعلیم و تربیت در کشور برگزار خواهیم کرد، ارزیابی دقیقتری از وضعیت آموزشی کشور و راهکارهای بهبود و ارتقای آن به دست بیاوریم.
رد اسناد تحمیلی آموزشی و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور در نشست تحول آموزش در یونسکو از سوی رئیسجمهوری محترم اقدام بسیار مهمی بود
دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز پیش از سخنان رئیسجمهوری با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دفاع مقتدرانه رئیسجمهوری از مواضع عزتمندانه کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نیز اجلاس سران تحول آموزش در مقر سازمان یونسکو قدردانی کرد و گفت: رد اسناد تحمیلی آموزشی و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور در نشست تحول آموزش در یونسکو از سوی رئیسجمهوری محترم اقدام بسیار مهمی بود و امیدوارم در کنار سایر گامهای دولت مردمی برای بهبود آموزش در کشور از جمله اجرای لایحه رتبهبندی معلمان، افزایش بودجه آموزش و پرورش و توجه به امور رفاهی و معیشتی معلمان باعث ارتقای بهرهوری و عملکرد کیفی نظام تعلیم و تربیت کشور شود.
ارسال دیدگاه