مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی:

یک هزار و 205 آموزشگاه میزبان 20 هزار دانش‌آموز پایه اولی در جشن شکوفه‌ها

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت یک هزار و 205 دبستان استان پس از دو سال دوری از دانش‌آموزان، به دلیل شیوع بیماری کرونا، صبح امروز پذیرای بیش از 20 هزار شکوفه کلاس اولی مشتاق تعلیم و تربیت شدند و آنها را در آغوش گرفتند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و 205 آموزشگاه میزبان 20 هزار دانش‌آموز پایه اولی در جشن شکوفه‌ها

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در آیین جشن شکوفه ها که به صورت نمادین در دبستان شاهد سمیه بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: همچنان که شکوفه های درختان میوه برای به ثمر نشستن محتاج مراقبت، نگهداری و نگاهبانی شبانه روزی باغبان هستند، شکوفه های بهاری زندگی نیز برای تبدیل شدن به گل های بهشتی نیازمند تعلیم و تربیت صحیح هستند.

وی، از والدین به عنوان اولین معلمان کودک در مسیر تعلیم و تربیت یاد کرد و ادامه داد: پس از والدین، این معلمان و اولیای مدارس هستند که مهارت های اجتماعی را به دانش آموزان، برای موثر بودن در عرصه اجتماع و حرکت رو به کمال تربیت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که بهترین سرمایه‌گذاری، در حوزه تربیت و آموزش است، عنوان کرد: تحقق ماموریت های نظام تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی که خشت زیربنای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان است، مستلزم مشارکت و همکاری تمامی بخش های دولتی و غیردولتی به ویژه اولیای گرامی است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با اشاره به حضور بیش از 14 هزار دانش آموز پایه هفتمی در 370 دبیرستان دوره اول متوسطه استان در روز جوانه ها، اظهار کرد: امروز ناب ترین، پاک ترین و زیباترین جوانه های باغ زندگی و بهترین آفریده های الهی برای طی کردن مسیر کمال و رسیدن به قله های افتخار در بوستان مدارس، در مراکز پیش دبستانی ها قدم گذاشتند.

به گفته موسوی نژاد، حرکت رو به کمال دانش آموزان و اهداف تعلیم و تربیت تنها با تلاش مستمر اولیای مدرسه تحقق نمی یابد، بلکه مشارکت، همراهی و وحدت رویه خانواده هم در تداوم این مسیر مقدس الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار