مدیر دبیرستان نمونه دولتی شرافت شهرستان ساوجبلاغ در گفتوگو با پانا:
موفقیت دانشآموزان، مستلزم تلاش مستمر و جدی در یادگیری دروس است
کرج (پانا) - مدیر دبیرستان نمونه دولتی شرافت شهرستان ساوجبلاغ بیان کرد طبقهبندی مدارس از سال ششم باعث افت مدارس عادی میشود، پس موفقیت دانشآموزان نیز مستلزم تلاش مستمر و جدی در امر یادگیری دروس توسط خودشان است.
منظر ارمند پیشه، مدیر دبیرستان نمونه دولتی شرافت در گفت گو با پانا اظهار کرد: «دانش آموزان مدارس نمونه نباید احساس کنند با قبولی در این مدارس کار تمام شده، بلکه باید بدانند وارد یک مجموعه توانمند و قویتر شده اند و باید تلاش و دقت و سرعت خود را بیشتر کنند.»
وی افزود: «جداسازی دانش آموزان از پایه ششم و ورود به مدارس طبقه بندی شده با آزمون و امتیازدهی، باعث جداسازی دانش آموزان با انگیزه و با استعدادتر می شود و قطعاً این جداسازی، دانش آموزان خوب را در این مدارس جمع می کند و همین باعث افزایش توقع جامعه و خانواده از این دانش آموزان شده که این خود باعث بالا رفتن استرس و احساس شکست در بقیه دانش آموزان میشود که در این آزمون ها قبول نشده اند.»
ارمندپیشه اضافه کرد: «از جمله عوامل موفقیت دانش آموزان در کنکور ، داشتن روحیه رقابت مثبت است و جداسازی دانش آموزان باعث افزایش روحیه رقابت صرفاً در مدارس خاص می شود که علاوه بر این دانش آموزان در درجه اول با خودشان رقابت مثبت و سازنده داشته باشند ، برنامه منظمی را از ابتدای سال ترتیب دهند، پایه علمی خود را قوی کنند و با برنامه آموزشی مدرسه پیش بروند، دانش آموزان موفقتری هستند.»
وی بیان کرد: «دانش آموزان در هر مدرسه باید تمام استفاده خود را از محتوا و دانش ارائه شده توسط معلم به کار ببرند، ما نمیتوانیم به معلمان برچسب معلم خوب و بد بزنیم ، بلکه هر معلمی که از آموزش و پرورش ابلاغ می گیرد، توانمند است و باید با توجه به دانش ورودی و توان دانش آموزان خود ظاهر شود و محتوای تدریس شده در مدارس خاص و عادی یکی و همان کتاب درسی است، ولی در مدارس نمونه دولتی، دروس موشکافانه و دقیق تر بیان میشود و آموزش در سطح حفظی و طوطی وار نیست، بلکه در سطح تحلیل و تجزیه صورت می گیرد و مدارس خاص با حل نمونه سوالات شب امتحانی مخالف هستند و سعی می شود دانش آموزان را برای موفقیت در امتحانات نهایی و کنکور آماده کنند.»
این مدیر در ادامه تاکید کرد: «رفتن به کلاس های تست، مهارت آزمون دادن دانش آموزان را افزایش میدهد و آنها میتوانند مدیریت زمان را در این کلاسها بیاموزند و اضطرابشان را کنترل کنند. در مدارس خاص از جمله نمونه دولتی با تمرینات سخت و پیچیده روی هوش هیجانی دانش آموزان کار میشود، یعنی با تمرین تست و نکته های سخت تر از کتاب، بچه ها را محک میزنند که هدف از این امر تقویت هوش هیجانی دانش آموزان است که تاثیر زیادی در روز کنکور دارد.
وی در پایان وی اضافه کرد: «امری که باعث موفقیت دانش آموزان در هر مرحلهای از جمله کنکور می شود حرف شنوی، سلامت جسمی، روحی و نشاط، امید و تلاش مستمر و منظم خود دانش آموزان است و نقش خانواده های عزیز در پیگیری امور تحصیلی و ایجاد شرایط مطلوب برای تحصیل در منزل و مدرسه بسیار مهم و موثر است.»
دانش آموز خبرنگار : فاطمه معدنی
ارسال دیدگاه