موافقت ایران با ارسال ۶۰۰ هزار تُن سوخت به لبنان

تهران (پانا) - براساس گزارش منابع لبنانی، سفیر ایران در بیروت از موافقت ایران با تامین ۶۰۰ هزار تن سوخت برای لبنان در مدت ۵ ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
موافقت ایران با ارسال ۶۰۰ هزار تُن سوخت به لبنان

‌مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در توئیتی نوشت: به‌زودی اخبار خوشحال‌کننده‌ای درباره توافق میان هیات وزارت انرژی لبنان و مسئولان ایرانی درخصوص سوخت ایران و همکاری در زمینه برق اعلام خواهد شد.

شبکه المنار لبنان هم به نقل از مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان نوشت: «خبرهای خوبی درباره توافق بین هیات وزارتی انرژی لبنان و مسئولان ذی‌ربط ایران وجود دارد که به‌زودی اعلام می‌شود».

المنار پیشتر هم به نقل از یک مسئول در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرده بود که نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت آماده هستند که طی یک ‌یا دو هفته دیگر به‌سوی لبنان حرکت کنند تا در بندری که طرف لبنانی مشخص کند، پهلو بگیرند.

این مسئول اعلام کرده که بر اساس توافق انجام شده با «نجیب میقاتی»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و «ولید فیاض»، وزیر انرژی این کشور، هیات لبنانی در تهران درخصوص سه موضوع با وزارت نیرو و نفت ایران در حال رایزنی هستند (این هیات لبنانی از شنبه گذشته در تهران حضور دارد و در حال رایزنی با وزارتخانه های مربوطه می باشد).

وی گفت که این سه موضوع عبارتند از کمک به لبنان در زمینه سوخت، اصلاح و تعمیر شبکه‌های برق و ساخت نیروگاه های تولید برق در این کشور.

سال گذشته بازرگانان لبنانی پنج کشتی، سوخت خریداری شده از ایران را به لبنان (از طریق بنادر سوریه) حمل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار