مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
آثار و برکات تربیتی حضور دانشآموزان در اجتماع اربعین، چندین برابر فرایند آموزش در مدرسه است
شهرری(پانا) - مدیر کل شهرستانهای استان تهران در مراسم پیادهروی جاماندگان اربعین در شهرری، آثار و برکات تربیتی حضور دانشآموزان در چنین اجتماعاتی را چندین برابر بیشتر از فرایندی که در آموزش مدرسه شکل میگیرد، دانست.
مسعود بهرامی، مدیر کل شهرستانهای استان تهران در حاشیه مراسم پیادهروی جاماندگان اربعین در شهرری با حضور در موکب سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «اصل ماجرا اربعین به حضور مستمر برمیگردد؛ از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران تا نماز جمعه و روز عاشورا، هرکجا که توانستهایم حضور جماعت و دورهم بودن را در نظام جمهوری اسلامی ایران به رخ بکشیم بدین معنا است که توانستهایم اهداف تربیتی خود را محقق کنیم؛ همیشه اجتماع و دورهم بودن اولویت دارد.»
بهرامی در رابطه با ضرورت حضور پررنگ نهاد آموزش و پرورش در مراسم پیادهروی اربعین گفت:« اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین خواستگاه دانشآموزی است؛ وقتی شما این جمعیت را با وجود حضور اکثریت دانشآموزان میبینید که حول محور موضوع تربیت دورهم جمع شدهاند، آثار و برکات این حضور قطعا و یقینا چندینبرابر بیشتر از فرایندی است که در آموزش مدرسه شکل میگیرد. این خیلی سادهانگاری است که ما فکر کنیم با فرایند رسمی مدرسه میتوانیم به اهداف رسمی خود برسیم؛ تربیت حتما باید در جریان زندگی اتفاق بیافتد، تربیت وقتی اتفاق میافتد که دانشآموز با گوشت و پوست و خون خود همراه با مربی در یک فرایند تربیتی از کلاس، مدرسه، هیئات و پیادهروی بتواند این مسیر را با موفقیت و آگاهی طی کند.»
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، افزود: «علاوه بر آشنا شدن دانشآموزان با موضوعاتی مانند شهادت، روح شهید، کربلا، سیدالشهدا و اینکه چه اتفاقی در آن واقعه افتاده، از دیگر اتفاقاتی که اینجا برای دانشآموزان مطرح میشود طرح سوال در ذهن آنها است؛ قاعدتا وقتی بچهها در همچین مکانی گردهم میآیند بدون اینکه معلم یا مربی امتحانی بگیرد، خود را مورد سوال قرار میدهد که اکنون چه خبر است؟ چرا دیروز خبری نبود و امروز جمعیتی اینچنینی اینجا تجمع کردهاند؟ سوالاتی که در ذهن دانشآموز مطرح میشود یکی از اتفاقات خوبی است که ما دنبال آن هستیم و بعدا، حتما مربیها کمک میکنند و به سوالات دانشآموزان پاسخ میدهند و یا اینکه خود دانشآموزان به دنبال یافتن پاسخ میروند؛ طرح سوال در ذهن دانشآموز اتفاق مثبتی است و بعدها برکت این اتفاق در زندگی آنها مشخص خواهد شد.»
خبرنگار دانشآموز:راحله بادامیان
ارسال دیدگاه