نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با پانا:

کانون‌های فرهنگی تربیتی‌ از مهم‌ترین ظرفیت‌های نظام آموزش و پرورش ‌هستند

باید در راستای تقویت کانون‌ها گام برداریم و امکانات آن‌ها را به‌روز کنیم‌ تا در مقابل توطئه‌های روز دنیا بایستیم و اعمال مثبت که مدنظر مقام معظم رهبری و مسئولان کشور است صورت پذیرد

تهران (پانا) - نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، کانون‌های فرهنگی تربیتی را از مهم‌ترین ظرفیت‌های نظام آموزش و پرورش در کنار مدارس برشمرد و ضمن اشاره بر جایگاه برجسته کانون‌های فرهنگی تربیتی در رشد و تعالی نسل آینده‌ساز کشور، بر لزوم تجهیز و به‌روزرسانی برنامه‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی تربیتی‌ از مهم‌ترین ظرفیت‌های نظام آموزش و پرورش ‌هستند

برنامه بازدید از فضاهای مختلف فرهنگی، آموزشی و علمی کانون فرهنگی تربیتی قدس، با رویکرد سنجش توانایی‌ها و ظرفیت‌های کانون، با حضور آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی؛ نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی؛ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسالت تربیتی کانون‌های فرهنگی تربیتی برای دانش‌آموزان، رسالتی تمام‌ساحتی است، در گفت‌وگو با پانا گفت: «فلسفه تعلیم و تربیت رسمی کشور ما برگرفته از اندیشه‌های صاحبان قلم است که اگر ممزوج با هنر و فعالیت‌های تربیتی نباشد، قالبی خشک خواهد داشت. دانش نظری و فعالیت‌های هنری، روحی است که به کالبد خشک آموزشی دمیده می‌شود و کانون‌های فرهنگی تربیتی باعث این روح‌بخشی هستند. این کانون‌ها، محلی مناسب برای تحقق هر چه بیشتر فرآیند تعلیم و تربیت هستند که تقویت این کانون‌ها در حوزه پرورشی، موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ایجاد اعتماد به نفس در دانش‌آموزان و توانایی حل مسائل به‌هنگام مواجه با مشکلات می‌شود.»

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی، تکیه‌گاهی مناسب برای سپری‌کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در محیطی سالم و امن است، اظهار کرد: «غنی‌سازی اوقات فراغت با برنامه‌های متنوع همراه با ایجاد شادابی و نشاط، از محورهای مهمی است که در کانون‌های فرهنگی و تربیتی باید به آن نگاه عمیقی شود. در کانون‌های فرهنگی و تربیتی بستری فراهم می‌آید تا وجدان جمعی، خوداتکایی و قدرت تصمیم‌گیری در بین دانش‌آموزان تقویت شود و برای زندگی اجتماعی و ایفای نقش موثر در تلاش همسو برای رسیدن به اهداف مشترک، مهارت لازم به دست آید.»

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این نکته که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقش کانون‌ها بسیار پررنگ دیده شده است و بر این اساس باید برای تقویت آنان تلاش کرد، افزود: «هم‌اکنون که دانش‌آموزان حافظه‌‌محور شده‌اند، باید تلاش کرد تا به‌صورت تکمیلی در مکان‌هایی مانند کانون‌های فرهنگی تربیتی مهارت‌های اساسی زندگی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.»

وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی کانون‌های فرهنگی و تربیتی در کنار مدارس، تربیت آینده‌سازان این مملکت است و تربیت انسان همچون خود انسان امری بسیار پیچیده است، ابراز کرد: «امروزه اکثر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه کسانی که بر علیه ما توطئه می‌کنند، در تلاشند که هویت اصلی جوانان ما که شامل هویت دینی، ملی و فرهنگی است را از بین ببرند تا کشور ما آسیب ببیند. از‌ جمله مراکزی که می‌تواند به این هویت‌ها جان ببخشد، کانون‌های فرهنگی تربیتی هستند؛ به‌شرطی که بتوانیم به وظیفه اصلی خود عمل کنیم و در راستای تقویت کانون‌ها گام برداریم و امکانات آن‌ها را به‌روز کنیم، تا در مقابل توطئه‌های روز دنیا بایستیم و اعمال مثبت که مدنظر مقام معظم رهبری و مسئولان کشور است صورت پذیرد و دانش‌آموزانی متعهد، متشخص و در شان جمهوری اسلامی تربیت کنیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار