معاون آموزش ابتدایی منطقه ۹ در جمع اعضای گروه های آموزشی تصریح کرد:
اعضای گروههای آموزشی با پذیرش نقشهای مختلف میتوانند به ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی کمک کنند
تهران (پانا) - سیده نرجس موسوی معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه 9 با حضو در جمع سرگروههای آموزشی منطقه با تاکید بر اهمیت و نقش برجسته گروههای آموزشی اعضای گروههای آموزشی را عرصه آموزش دانست که با پذیرش نقشهای مختلف میتوانند به ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی کمک کنند.
![اعضای گروههای آموزشی با پذیرش نقشهای مختلف میتوانند به ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی کمک کنند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTNmNzA0G1eg/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHaiW5gF4lohQsAIKXaKdntA,,/MTNmNzA0G1eg.jpg)
معاون آموزش ابتدایی در این نشست با اشاره به پیشینه گروه های آموزشی گفت: گروههای آموزشی از مصادیق بارز گروههای رسمی در آموزش و پرورش محسوب می شوند، زیرا از طرف بالاترین ارکان نظام آموزشی یعنی وزارت آموزش و پرورش، تشکیلات، ساختار، قوانین و وظایف آنان در قالب دستورالعمل ها و بخشنامه ها تعیین و ابلاغ شده و دارای اهداف، وظایف، مسؤولیت ها، اختیارات، جایگاه ستادی، قواعد و مقرراتی برای گزینش نیروها است و باید براساس دستور کار، روش ها و برنامه های خاص عمل کنند و با دبیران و سایر عناصر دست اندرکار ارتباطی مناسب برقرار کنند تا بتوانند مؤثر باشند.
موسوی با بیان اینکه گروه های آموزشی می توانند در طراحی آموزشی براساس رویکردهای نوین برنامه درسی، نواندیشی و بدیعه پردازی در فرایند یاددهی و یادگیری، نقد و بررسی و تحلیل محتوای دروس و بهینه سازی فعالیت های ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی فراگیران به معلمان کمک های بایسته و شایسته ای ارائه دهند، اظهار داشت: اعضای گروه های آموزشی با پذیرش نقش های مختلف می توانند به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی کمک کنند.
وی گفت: گروههای آموزشی به عنوان مجامع آموزشی، پرورشی و پژوهشی با این اندیشه بوجود آمده است که ضمن برقراری ارتباط سازنده بین دبیران، زمینه استفاده از تجارب و اطلاعات علمی و فنی و آموزشی در روشهای تدریس، گسترش اطلاعات تخصصی، کاربرد وسایل آموزشی و کمک آموزشی، بهره گیری صحیح از وسایل و امکانات سمعی و بصری، به کارگیری اصول و روشهای صحیح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، تقویت زمینه پژوهش، تحقیق و بررسی علل و افت تحصیلی و مسایل و مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان و در نهایت با بهره گیری از اطلاعات روانشناسی و ایجاد رقابت سالم بین دبیران، دانش آموزان را در جهت بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی آماده می سازد.
معاون آموزش ابتدایی در پایان بر لزوم برنامه ریزی جهت آموزش و ارتقاء سطح علمی آموزگاران جدید الورود و به ویژه نیروهای جدید الاستخدام ها تاکید کرد.
ارسال دیدگاه