در گفت‌وگو با پانا:

مسعود اقبالی‌: کی‌روش فرصت ساختن اتوبوس دفاعی را هم ندارد

مربی استقلال شومن است/ تبعیت کردن اسکوچیچ از فدراسیون به ضررش شد

تهران (پانا) - مدرس ایرانی ای‌اف‌سی و فیفا معتقد است کارلوس کی‌روش فرصتی برای ساختن دفاع تیمی ندارد تا جلوی تیم‌ها دفاع اتوبوسی کند.

کد مطلب: ۱۳۰۸۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مسعود اقبالی‌: کی‌روش فرصت ساختن اتوبوس دفاعی را هم ندارد

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به بازگشت کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران اظهار داشت: «وقتی فدراسیون با من در مورد بازگشتش مشورت کرد، موافق آمدنش بودم به شرطی که زیان و ضرری متوجه فوتبال ما نشود. یعنی اینکه مبلغ قرارداد و خیلی از چیزها را باید ما تعیین کنیم. معتقدم در این بازار مکاره که هرکسی برای خودش سرمربی معرفی می‌کرد و دوست داشت، نفر خودش را بیاورد، کی روش تنها کسی بود که می‌توانست در این وضعیت هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. به‌هرحال او با اکثر بازیکنان ما آشناست و بافرهنگ و شرایط کشورما هم آشنایی دارد.»

وی افزود: «اسکوچیچ کار بزرگی کرد. او در سخت‌ترین شرایط تیم ما را تحویل گرفت. جایی که فدراسیون پولی نداشت و وضعیت مدیریتش هم به‌هم‌ریخته بود. او توانست تیم ملی را از لبه پرتگاه نجات دهد و به جام جهانی برساند. از وقتی تیم را به جام جهانی برد، دقیقاً رفتارش عوض شد. تا قبل از آن مشکلی نداشت و به‌درستی کارش را انجام داد. اما او چون فقط می‌خواست در جام جهانی باشد، از فدراسیون تبعیت کرد. هرچه فدراسیون به او گفت، بله گفت و انجام داد. از خط زدن بازیکنان استقلال و زود برگرداندنشان به اردو تا اتفاقات اردوی قطر. او طوری رفتار کرد که اوضاع به هم‌ریخت. بچه‌ها هم او را نمی‌خواستند. هرروز فدراسیون حمایت می‌کرد و روز بعدش دنبال جایگزین بود. احترام متقابل از بین رفته بود. اسکو فقط می‌خواست به جام جهانی برود و همین باعث شد تا حرف‌شنوی داشته باشد و این به ضررش تمام شد.»

مدرس ای اف سی و فیفا تصریح کرد: «تنها کسی که فعلاً می‌تواند کمک کند تا در جام جهانی حداقل بد نبازیم، همین کی روش است. با اسکوچیچ افتضاح می‌باختیم و با او احتمالاً با احترام ببازیم. طارمی و جهانبخش و سردار و بقیه در رختکن درگیری داشتند. اسکوچیچ نمی‌توانست این تیم را جمع کند. اما کی روش حالا اولین وظیفه‌اش هماهنگ و یکدل کردن بچه‌هاست. با آمدن کی روش این دودستگی‌ها تمام می‌شود. کسی جرات ندارد وقتی کی روش در رختکن است، صدایش را بالا ببرد. ضمن اینکه اکثر بازیکنان او را دوست دارند و مطمئن باشید برایش بیشتر از جان‌مایه می‌گذارند. حتی با آمدن کی روش هم تیم ملی ما مشکل خواهد داشت. او زمانی برای ساختن ساختار دفاعی مدنظرش ندارد تا مقابل حریفان اتوبوسی دفاع کند. او هیچ راهی ندارد. حتی اگر لیگ را هم تعطیل کند، بدون شک لژیونرهای ما را نمی‌تواند از باشگاه‌هایشان بگیرد. هرچند تنها محرمی و طارمی در تیمشان بازی می‌کنند. اکثر تیم ملی ما را لژیونرها تشکیل می‌دهند و با تعطیل شدن لیگ هم مشکل حل نمی‌شود. ضمن اینکه این تیم ملی با تیم ملی 4 سال و 8 سال قبل فرق دارد و ضعیف‌تر هستیم. حریفان ما هم خیلی قدرتمند هستند. آمریکا تیمی جوان و خیلی خوب دارد که بازیکنانش در لیگ‌های خوب بازی می‌کنند. انگلیس و ولز هم که تکلیفشان مشخص است.»

مسعود اقبالی گفت: «آنچه واقعیت است، در لیگ داخلی ما بازیکنی نیست که به درد جام جهانی بخورد. آمار سال 2018 و دوندگی بازیکنان تیم ملی ما در جام جهانی خیلی خوب بود. اما الان دیگر فرصت ساختن چنین تیمی نداریم. کی روش باید جنبه‌های اخلاقی‌اش را کنار بگذارد. او مهدی رحمتی را کنار گذاشت اما کسی حرفی نزد. کاریزمای خیلی خوبی دارد اما الان ازلحاظ فنی نمی‌شود زیاد از او انتظار داشت. حتی مورینیو و فرگوسن را هم می‌آوردند، کار خاصی نمی‌توانست بکند. بازیکنان ما استاندارد نیستند. ازلحاظ تاکتیکی، تکنیکی و حتی جنبه روحی روانی و اجتماعی بازیکن باید استاندارد باشد. با کی روش خیلی چیزها فرق می‌کند نسبت به اسکوچیچ اما واقعاً رفتار درستی با اسکو نداشتند و باید حرفه‌ای تر برخورد می‌کردند.»

وی ادامه داد: «من بازی استقلال با تیم پیکان را دیدم واقعاً حالم بد شد. این تیم با این روند چهارم هم نمی‌شود. مربی‌اش شومن است. دلال‌ها چطور این مربیان را به مدیران و باشگاه‌های ما قالب می‌کنند. مدیران هیچ شناختی از این مربیان ندارند. فوتبال و باشگاه‌های ما اسیر مافیا شده است. بعضی تیم‌ها مثل مس رفسنجان، گل گهر، سپاهان و پرسپولیس خوب بازی می‌کنند. بااین‌حال معتقدم لیگ ما هنوز خیلی راه تا حرفه‌ای شدن دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار