تبیین برنامههای دانشگاه علمی کاربردی برای ارتقای مهارتآموزی دانشجویان و دانشآموختگان
تهران (پانا) - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به تبیین برنامههای این دانشگاه برای ارتقای مهارتآموزی و توان اشتغالپذیری دانشجویان و دانشآموختگان همه زیر نظامهای آموزشی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، نشست تخصصی برنامه ها و اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه مهارت افزایی و هدایت شغلی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر حسین بلندی ، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی و جمعی از مدیران حوزه آموزش عالی کشور به صورت مجازی برگزار شد.
بلندی که به عنوان یکی از سخنرانان اصلی در این نشست دعوت شده بود به تبیین برنامههای دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ارتقای مهارت آموزی و توان اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان همه زیر نظام های آموزشی پرداخت.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این نشست اظهار داشت: اجرای موفق طرح هدایت شغلی دانشجویان و دانش آموختگان، مستلزم شناسایی نیازهای آموزشی مشاغل حال و آینده، تدوین برنامه درسی باتوجه به آن، پیادهسازی در محیط های کاری با مشارکت خبرگان حوزه شغلی و نظارت بر کیفیت آن می باشد.
وی افزود: براساس رسالت و ماموریت تعریف شده برای تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص و ماهر بخشهای مختلف کشور در دانشگاه جامع علمیکاربردی تلاش میشود تمامی فرآیندهای آموزشی با بهرهمندی از ظرفیتهای موجود در کشور پیادهسازی شود. هر چند در طی سالهای گذشته این ماموریت مسکوت و مغفول مانده و به درستی محقق نشده است.
بلندی تصریح کرد: در مفاد آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تدوین رشتههای جدید و بازنگری رشته های موجود با محوریت مهارت افزایی و کارآفرینی تاکید نموده است ، این در حالی است که تفکر حاکم بر این دانشگاه، موجب پیشتازی در این عرصه شده است. رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: شروع فرآیند تدوین ١٢۵ عنوان برنامه درسی براساس نیازآفرینی و برنامهریزی برای بازنگری ۱۰۴ عنوان برنامههای درسی موجود از ابتدای سال جاری مبین اهتمام ما در تحقق این مهم است.
بلندی در ادامه به تشریح الگوهای طراحی شده و پیشنهادی دانشگاه جامع علمی کاربردی پیرامون مهارت آموزی و توان اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها با دو رویکرد ارایه پودمان های تخصصی و امکان تحصیل همزمان پرداخت.
در پایان مباحث طرح شده؛ رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی به نقش کلیدی صلاحیت حرفهای در تضمین عملکرد شغلی اثربخش حوزههای مختلف کسب و کار اشاره نمود و یکی از راه حلهای اساسی مواجهه با چالش آموزشهای شغلی و حرفهای را اعتبارسنجی کیفیت این آموزشها مطابق استانداردهای شایستگی حرفه ای بازار کار و بهبود ارتباط منطقی بین آموزش و دنیای کسب و کار از طریق یک نظام منسجم با تعیین نقش و حوزه عملکرد ارکان آن دانست.
ارسال دیدگاه