امام جمعه شهرستان گلوگاه:
معلم قوی و جدی دانشآموزانی با اراده تربیت میکند
گلوگاه (پانا) - امام جمعه شهرستان گلوگاه گفت دانشآموزان جدیبودن معلم را نظاره میکنند و معلم قوی، جدی و با اراده، دانشآموزانی با اراده تربیت میکند.
آیت الله ابراهیم میراحمدی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه با اشاره به یکی از آسیبهای اساسی در نظام تعلیم و تربیت گفت: «علوم ما تحقیقاتی نیست، بلکه تکیه بر محفوظات فراگیران دارد، با این روش ما دانشمند تربیت نمیکنیم.»
میراحمدی گفت: «در مسایل علمی، نظامی و پزشکی به سبب روحیه جهادی و انقلابی در دنیا حرف برای گفتن داریم؛ این روحیه باید در تمام بخش های کشور ساری و جاری باشد.»
وی بیان کرد: «فرمول موفقیت در نظام تعلیم و تربیت، عشق و علاقه است؛ ما انگیزه ها را تنها مادی تعریف کردیم و خودمان هم دانش آموزان را به سمتی سوق می دهیم که تنها از جنبه مادی برایشان سودآور باشد.»
میراحمدی افزود: «در تمام دنیا بسیاری از رشتهها و حرفهها وجود دارد که به اندازه کافی پول آور نیست اما سبب پیشرفت و تعالی آن کشور و ملت می شود.»
وی گفت: «با توجه به محرومیت های شهرستان گلوگاه، انگیزه برای رشد و تعالی دانش آموزان وجود ندارد؛ آموزش صحیح دانش آموزان و توانمندسازی فرهنگیان می تواند از این محرومیت ها بکاهد.»
فرماندار گلوگاه: فقدان عدالت آموزشی یکی از مهم ترین عوامل نبودن انگیزه در دانش آموزان است
فرماندار شهرستان گلوگاه نیز در این نشست گفت: «فقدان عدالت آموزشی در شهرستان، یکی از عوامل مهم نبودن انگیزه در میان دانش آموزان است؛ همه ما برای جبران این نقص موظف هستیم.»
مهدی داودی گفت:«در آستانه بازگشایی مدارس هستیم که باید از طرف آموزش و پرورش همه جوانب برای بازگشایی موفق و هوشمندانه اندیشیده شود.»
داودی افزود: «مسأله بازماندگان از تحصیل باید در شهرستان جدی گرفته شود و آموزش و پرورش با مشارکت نهادهای دیگر برای شناسایی افراد دارای هویت بازمانده از تحصیل اقدام کند.»
وی عنوان کرد:«برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان تنها محیط های آموزشی کفایت نمی کند بلکه باید از ظرفیت خانواده ها در محیط خانه استفاده و این مشکل را با مشارکت آنان مرتفع کرد.»
مدیر آموزش و پرورش گلوگاه: مقرر شد مسأله استقرار مدرسه نمونه دولتی در دستورکار قرار گیرد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نیز در سخنانی گفت: «در زمینه مدارس خاص، با توجه به جمعیت دانش آموزی شهرستان در دوره متوسطه دوم، امکان استقرار مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی وجود ندارد.»
اسماعیل روحی ادامه داد:«اما در دوره متوسطه اول، با اداره کل آموزش و پرورش مازندران نامه نگاری شد و استقرار مدرسه نمونه دولتی نیز یکی از مصوبات شورای معاونان اداره شهرستان گلوگاه است.»
روحی عنوان کرد:«همچنین طی هماهنگی با معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران، مقرر شد این مسأله برای طرح و تصویب در شورای معاونان استان در دستور کار قرار گیرد.»
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه گفت:«بر اساس آمار اداره کل آموزش و پرورش استان، درصد قبولی دانش آموزان شهرستان گلوگاه در آزمون سراسری رشته های نظری در سال ۱۳۹۸، ۱۰/۴۹ درصد و در سال ۱۳۹۹، ۱۳/۲۸ درصد است.»
روحی بیان کرد:«تا کنون جمع بندی آمار سال ۱۴۰۰ از سوی اداره کل آموزش و پرورش مازندران به ما اعلام نشده است.»
وی گفت:«در دو سال اخیر و با توجه به شیوع کرونا، افت تحصیلی در کشور و شهرستان ایجاد شد که برای جبران این ضعف باید از نظر کیفی و کمی تغییراتی در آموزش و پرورش شهرستان ایجاد شود و سیاست ما هم در گزینش نیروها شایسته سالاری است.»
خبرنگار: اویس خادم لو
ارسال دیدگاه