اعطای 63 میلیارد تومان تسهیلات دامدار‌کارت به دامداران نیشابور

نیشابور (پانا) - معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابوراز اعطای 63 میلیارد تومان تسهیلات دولتی دامدار کارت به دامداران این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اعطای 63 میلیارد تومان تسهیلات دامدار‌کارت به دامداران نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور در رابطه با اعطای تسهیلات دامدار کارت به دامداران این شهرستان گفت: اختصاص دامدار کارت برای تامین هزینه‌های دامداران روستایی و عشایری، از اقداماتی است که دولت سیزدهم در راستای پوشش بخشی از هزینه‌های دامداران انجام داد.

محمد علی فرهمندراد عنوان کرد: همواره یکی از نگرانی‌های دامداران برای تأمین علوفه و نهاده‌ها تأمین نقدینگی بوده است، به خصوص از زمانی که با حذف ارز ترجیحی نرخ این نهاده‌ها گران‌تر شد و طبیعتاً دامدار هم به نقدینگی بیشتری نیاز پیدا می‌کرد. بعد از توزیع عادلانه یارانه‌ها، دولت تصمیم به ارائه راهکاری برای معیشت دامداران گرفت. بر این اساس با هماهنگی بانک مرکزی از طرحی به نام "دامدارکارت" رونمایی شد.

وی دامدارکارت را بستری اعلام کرد که توسط آن تسهیلات یارانه‌ای به دامداران عشایر و روستایی ارائه می‌ شود و اختصاص این کارت‌ها علاوه بر تسهیلات کم بهره، در راستای حمایت از دامداران شهرستان نیشابور است و تاکنون بیش از 2هزار و 869 پرونده دامدار کارت تشکیل و به بانک معرفی شده است که تاکنون تعداد 990 پرونده به مبلغ 63 میلیارد تومان جذب شده است.

رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور ادامه داد: سال جاری حدود 35 میلیارد و 800 میلیون تومان نیز تسهیلات بند الف تبصره 18 برای سرمایه گذاری ثابت و گردش به بانک های عامل معرفی شده است که هنوز هم ادامه دارد.

فرهمندراد یادآور شد: با مصوبه دولت مبلغ یک میلیارد و 58 میلیون تومان کمک‌های دولتی برای 63 پرونده امهال وامهای بهره برداران این شهرستان تعلق گرفته که در راستای حمایت از تولیدکنندگان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار