معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

چرا چک‌های نکول شده شهرداری نقد نمی‌شود

تهران (پانا) - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درخصوص پیگیری چک‌های نکول شده شهرداری توضیح داد و گفت به دنبال مشوق‌هایی برای نقدن کردن مطالبات شهرداری در این حوزه هستند.

کد مطلب: ۱۳۰۶۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
چرا چک‌های نکول شده شهرداری نقد نمی‌شود

مدتی پیش، میثم مظفر، رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران اعلام کرده بود که ‌شهرداری ۵۶۱ میلیارد تومان چک دارد و چک یعنی طلب قطعی از پیمانکاران که شهرداری دنبال وصول این چک‌ها به معنای واقعی نرفته است. این ۵۶۱ میلیارد چک‌های نکول شده و برگشتی به ارزش روز چند هزارمیلیارد تومان می‌شود و ارزش بسیار بالایی دارد و عدم پیگیری وصول آنها تخلف بوده و باید سریعا کارگروهی تشکیل و شهرداری تهران در قبال ارزش گذاری روز این چک های نکول شده اقدام ویژه انجام دهد.

ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به پانا درخصوص پیگیری این چک های نکول شده گفت:‌«در برخی مناطق چک های نکول شده ای است که مربوط به سالیان گذشته است چک هایی که مربوط به 7الی 10 سال پیش می شود و به نظام بانک داری و قانون چک کشور باز می گردد و مربوط به کم کاری شهرداری در حوزه پیگیری این چک های نیست. به طور مثال اگر به سازمان مالیاتی کشور هم بروید خیلی از چک ها نکول شده است و... بخش حقوقی شهرداری برای پیگیری و وصول این چک ها فعال است و به دنیال ابزارهایی برای سرعت بخشیدن به این فرایند هستند از جمله این که بخشی از سود چک های نکول شده را مجوز بگیریم و مشوق بگذاریم تا در روند وصول مطالبات تسریع شود. این موضوع رها نشده و به صورت جدی دنبال می شود.»

9 قرار داد سرمایه گذاری در آستانه امضاء

معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص دستاورد همایش جذب سرمایه گذاری در شهرداری هم توضیح داد:‌«تاکنون حدود 56 مجموعه سرمایه گذار اعلام آمادگی کردند تا در پروژه ها سرمایه گذاری کنند و نزدیک به 9 مورد از آنها در شرف انعقاد قرارداد هست.»

حذف سفته بازی در بازار مسکن

فلاح درخصوص فروش املاک شهرداری در بورس کالا هم گفت:‌«املاک شهرداری را هم اشخاص می توانند بخرند و هم پیمانکار می تواند برای تسویه طلبش ملک را بردارد؛ بنابراین اگر بازار مسکن و عقب نشینی خریداران بخواهد اثر منفی بگذارد پیمانکار ما سر جایش هست؛ یعنی گزینه دوم هست، لذا نگران نیستیم.»

وی ادامه داد:« قیمت گذاری املاک بر اساس قیمت کارشناسی است و معمولا 5 تا 10 درصد بالای قیمت کارشناسی نیز به فروش می رود . درحالی که درسایر بازارهای فروش ملک ما شاهد قیمت سازی هستیم و با این قیمت های نجومی مطمئن هستیم که خریدار واقعی ملک پیدا می کند و به سمت این بازار سوق پیدا می کند چون اعتماد دارد و می داند نسبت قیمت کارشناسی به قیمت بازار تفاوت دارد و معمولا قیمت بازار حدود 15 تا 20 درصد بالاتر از قیمت کارشناسی است.»

معاون شهردار تهران معتقد است«در موج های افزایشی قیمت سفته بازان نقش دارند و چند معامله صوری با قیمت های غیر واقعی انجام می شود تا به قیمت پایه تبدیل شود اما در بازار جدید سفته بازی و دلال بازی از بین می رود و به حداقل می رسد و نهادهایی مانند بنیاد مسکن و ... که املاک زیادی دارند از همین روش برای فروش ملک استفاده کنند تا این بازار معیاری بری قیمت گذاری ملک شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار