برگزاری آئین بدرقه خادمان، موکب‌داران و زائران اجتماع بزرگ اربعین

تهران (پانا) - آئین بدرقه طلایه‌داران، خادمان و زائران اجتماع بزرگ اربعینی‌ها با حضور عشاق اباعبدالله الحسین (ع) در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین بدرقه خادمان، موکب‌داران و زائران اجتماع بزرگ اربعین

خادمان، زائران و موکب‌داران با حضور خود در مراسمی که به مناسبت اربعین حسینی در مرقد امام خمینی رحمة الله برگزار شد؛ آمدند تا کسب اجازه و اذن خدمت از شهید سه ساله کربلا؛ حضرت رقیه (س) جهت حضور در پیاده روی نجف تا کربلا را دریافت کنند تا بتوانند عشق و دلدادگی و ایمان و اعتقاد را در این سفر معنوی و نورانی درک کنند.

از بدو ورود به محوطه مصلی امام خمینی (ره) موکب‌های حسینی برپا بوده و از مهمانان اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می‌کردند تا بدرقه خدام و زائران راهپیمایی بزرگ اربعین در شأن نام و سخاوت و کرم امام حسین علیه‌السلام باشد. در ادامه مرتضی طاهری مداح خاندان عصمت و طهارت به مرثیه‌خوانی پرداخت و گروه سنج و دمام‌‌زنی نیز با وی همراهی کرده و به اجرا پرداختند. همچنین حضور پیکر چهار شهید گمنام که با شعار «لبیک یا حسین» بر روی شانه خدمت‌گزاران اربعینی تشییع می‌شد، حال و هوا و فضای معنوی آن‌جا را دو چندان کرده بود.

در این مراسم زائران اربعین حسینی به‌صورت خانوادگی حضور پیدا کرده و با پرچم‌های سرخ و سربندهای منقش به «سلام بر مهدی» آمادگی خود را برای این حرکت و پیاده‌روی عظیم اربعین و وحدت مسلمانان جهان اعلام کردند.

موکب‌های مستقر با توزیع چای زغالی و دمنوش گیاهی از زائران بهترین سرزمین عالم «کربلا» پذیرایی کرده و بوی هیزم و بوی آتش بازنمایی از اربعین را در فضای مصلی رقم می‌زد.

در پایان حسین هوشیار مداح اهل بیت به مداحی پرداخت و بعد از وی علیرضا پناهیان به سخنرانی پرداخت و در آخر سرود سلام فرمانده اجرا شد.

دانش آموز خبرنگار، هلیا آدینه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار