کمبود 1600 نفری معلم ورزش و مراقبین سلامت در فارس

شیراز (پانا) - معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به تعداد معلمان ورزش در استان فارس و شیوه نامه ساماندهی نیروها گفت ساماندهی نیروها و دبیران تربیت‌بدنی و مراقبین سلامت در همه ادارات استان فارس انجام شده و متاسفانه حدود ۸۵۰ نفر نیروی درس تربیت بدنی و ۷۵۰ نفر مراقبین سلامت یا مربی بهداشت در استان کمبود وجود دارد و این امیدواری است که با سیاست‌هایی که برای توسعه دانشگاه فرهنگیان و پذیرش معلمان از طریق مهارت‌آموزان دنبال می‌شود بتوان این کمبودها را جبران کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
کمبود 1600 نفری معلم ورزش و مراقبین سلامت در فارس

سید کاظم حسینی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات سراسر فارس، هدف از برگزاری این نشست را لزوم برنامه‌ریزی و مرور اهداف و برنامه‌های این معاونت پیش از شروع سال تحصیلی برشمرد و افزود: «در این نشست نکات و دستورالعمل‌های سال تحصیلی جدید برای معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات ۵۹گانه مناطق استان فارس، تبیین و تشریح شد و معاونان و کارشناس مسوولان هر دو حوزه پرورشی و تربیت بدنی با اعم برنامه‌های این دو معاونت در سال تحصیلی جدید آشنا شدند.»

وی ادامه داد: «در این نشست که به صورت هم‌اندیشی و تبادل نظر برگزار شد، پیشنهادات و انتقادات ارائه شده نیز مورد بررسی و نقد قرار گرفت تا بتوانیم امسال شاهد مِهر ماهی بانشاط باشیم و در طول سال تحصیلی برنامه‌هایی را که مدنظر است با کیفیت خوب برگزار کنیم.»

وی با اشاره به تعداد معلمان ورزش در استان فارس و شیوه نامه ساماندهی نیروها گفت: «ساماندهی نیروها و دبیران تربیت بدنی و مراقبین سلامت در همه ادارات استان فارس انجام شده و متاسفانه حدود ۸۵۰ نفر نیروی درس تربیت بدنی و ۷۵۰ نفر مراقبین سلامت یا مربی بهداشت در استان کمبود داریم و امیدواریم که با سیاست‌هایی که برای توسعه دانشگاه فرهنگیان و پذیرش معلمان از طریق مهارت‌آموزان دنبال می‌شود بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم.»

معاون تربیت بدنی استان فارس با انتقاد از در اختیار گذاشتن زنگ ورزش به سایر دبیران و کم توجهی به آن افزود: «همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت باید به این نکته توجه داشته باشند که ما به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان هستیم و یکی از ساحت‌های شش گانه، ساحت زیستی و بدنی است و باید به آن توجه لازم را داشته باشیم.»

وی ادامه داد: «بنابراین مدیران مدارس و خود دبیران درس تربیت بدنی باید نظارت و ارزیابی لازم را داشته باشند که درس تربیت بدنی در اختیار بقیه دروس قرار نگیرد همانطور که بقیه دروس مانند درس ریاضی، علوم، فیزیک و ... اهمیت خاص خود را دارند درس تربیت بدنی چه بسا اهمیت بیشتری دارد زیرا سلامت محور است.»

وی با اشاره به افزایش وزن و کم تحرکی که در این دوران کرونا در میان دانش‌‌آموزان شایع شده است و با اشاره به آمارهای طرح کوچ گفت: «در کنار اجرای طرح کوچ یا همان طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، که بسیار طرح خوبی بود، امسال طرح سواد حرکتی را داشتیم اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا و عدم دسترسی به دانش‌آموزان اجرای طرح کوچ با مشکلاتی مواجه شد و خیلی از آمارها آنطور که باید، دقیق نیست؛ بنابراین تکیه بر آمارهایی که در طرح کوچ انجام شده خیلی صحیح نیست و ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که کنترل وزن و داشتن تناسب اندام یکی از فاکتورهای فرهنگی و شاخص‌های فرهنگی هر کشور است، بنابراین باید به بحث آمادگی جسمانی توجه لازم را داشته باشیم.»

وی در پایان گفت: «امیدواریم که امسال با حضوری شدن مدارس، طرح کوچ را با کیفیت بالاتری انجام دهیم در این صورت می‌توانیم آمار دقیق‌تری را ارائه دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار