سخنگوی دولت:

پروژه آبرسانی غدیر پس از 10 سال، فردا با حضور رئیس جمهورافتتاح می‌شود

تهران (پانا) - پروژه آبرسانی غدیر که در ۱۰ ساله گذشته در خوزستان آغاز شده بود و به کندی پیش می‌رفت، در یکسال اخیر با توجه ویژه و تلاش دولت سیزدهم به سرانجام رسید و روز جمعه باحضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پروژه آبرسانی غدیر پس از 10 سال، فردا با حضور رئیس جمهورافتتاح می‌شود

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: «پروژه آبرسانی غدیر که در۱۰سال گذشته به کندی پیش میرفت، بادستورات رئیس جمهور سرعت گرفت و بخش عمده‌ای از این طرح اکنون آماده بهره‌برداری است.

فردا رئیس جمهور برای چهارمین بار در یکسال اخیر در جمع مردم خوزستان حاضر و این طرح که به تدریج مشکل آب شرب استان را حل می‌کند، افتتاح خواهد کرد.»

ایرنا در این باره نوشت: بر اساس اطلاعات فنی حاصل شده از اَبَرپروژه آبرسانی غدیر، تمامی پمپ‌های عظیم این پروژه با موفقیت تست شده و هم‌اکنون آماده ارسال ۱۲ هزار لیتر در ثانیه به خطوط آبرسانی است.

کمتر از یک سال از آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر پس از سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، فرآیند ساخت این اَبَرپروژه در آخرین روز مردادماه به انتها رسید و خط وارد فاز بهره‌برداری آزمایشی شد.

با توجه به اینکه طرح آبرسانی غدیر، بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی ایران به حساب می‌آید، لذا طی ۱۰ روز گذشته شاهد تداوم فرآیند بهره‌برداری آزمایشی بودیم.

بر این اساس، صبح امروز، بهره‌برداری آزمایشی اَبَرپروژه آبرسانی غدیر به انتها رسید و آب گوارا آماده رسیدن به خانه مردم است.

طرح آبرسانی غدیر زمینه رساندن یکی از گواراترین آب‌های کشور از منبع سد دز به دست مردم خوزستان را مهیا خواهد کرد.

بر این اساس طی روزهای گذشته شاهد افتتاح سلسله‌وار طرح‌های آبرسانی بودیم و هم‌اکنون قطار بهره‌برداری از پروژه‌های آب به طرح غدیر نزدیک می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام رسانه‌های محلی خوزستان، عملیات اجرایی طرح انتقال آب غدیر خوزستان توسط مجموعه سازمان آب و برق خوزستان، و در راستای تحقق وعده رییس جمهور به مردم خوزستان مبنی بر رفع مشکل آب شرب ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستا، از مهر پارسال آغاز شد.

برای اجرای این طرح در ابتدا یک بازه زمانی سه ساله تعریف شد اما با تلاش‌ انجام‌شده طرح میان مدت آن در کمتر از یکسال محقق شده و اکنون در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

این طرح بزرگ برای افق ۲۵ ساله و تامین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه تعریف شده است که با کار جهادی انجام‌شده در سازمان آب و برق خوزستان، این دبی که قرار بود در ۲۵ سال آینده تامین شود از هم اکنون تامین شده است.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، افزایش ۱۰۰ درصدی کمی و ۵۰ درصد کیفی آب در ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان رخ خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار