رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ شرقی:

تامین‌کننده سرمایه در گردش یکی از چالش‌ها و مشکلات استان است

تبریز (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ شرقی ضمن اشاره به اهمیت سرمایه در استان، تامین‌کننده سرمایه در گردش را یکی از چالش‌ها و مشکلات آذربایجان‌ شرقی دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۵۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تامین‌کننده سرمایه در گردش یکی از چالش‌ها و مشکلات استان است

محمد فرشکاران در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: پتانسیل‌های بالایی در استان در زمینه سرمایه گذاری و نیروی انسانی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۳.۲ جی دی پی سهم استان شد، گفت: ۴.۸ جمعیت کشور نیز در آذربایجان شرقی ساکن هستند و با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که سرانه درآمدی ما نسبت به کشور مطلوب نیست.

فرشکاران در خصوص سفر استانی رئیس جمهور نیز گفت: عمده ترین اعتبارات سفر مربوط به بخش آب، راه، بهداشت و درمان است. تمرکز اعتبارات سفر رئیس جمهور روی اتمام پروژه‌های نیمه تمام ۱۵ ساله استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ سهم استان در بخش خدمات ۵۳ درصد، در بخش کشاورزی ۷/۶ درصد، در بخش صنعت ۳۷ درصد و در بخش معدن ۲/۲ درصد است.

وی افزود: در جی دی پی سال ۱۳۹۹ استان در بخش اشتغال کشاورزی ۲۰ درصد، در بخش اشتغال صنعت ۳۷ درصد و در بخش اشتغال خدمات ۴۱ درصد است.

فرشکاران خاطرنشان کرد: تامین کننده سرمایه در گردش یکی از چالش ها و مشکلات استان است که موجب ایجاد خیلی از موانع در بحث شتاب اقتصادی کشور است که امید است با تدابیر ویژه این مشکل برطرف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود گفت: بورس استان متاسفانه در این مدت افت شدید داشته که این اتفاق بسیار مهم و نگران کننده است و امیدواریم با اقداماتی که با یاری سرمایه گذاران انجام خواهد شد این روند از تنگنا خارج شده و رشد آن به طور ملموس احساس شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار