برگزاری گردهمایی دو روزه معاونان پرورشی ادارات استان فارس در شیراز

شیراز (پانا) - گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش فارس امروز در شیراز برگزار شد. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس در این مراسم با اشاره به فرموده امام (ره) مبنی بر اینکه اساس عالم بر تربیت انسان است، فعالیت در زمینه دانش‌آموزان را از توفیقات و برکات خداوند عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گردهمایی دو روزه معاونان پرورشی ادارات استان فارس در شیراز

علیرضا شادباش، با این پرسش که در حوزه پرورشی و فرهنگی افق پیش روی ما کجاست، گفت: نباید با درگیر شدن در روزمرگی‌های اداری فراموش کنیم که وظیفه ما چیست و قرار است به کجا برسیم؛ در این راستا سخنان رهبر معظم انقلاب راهگشای مسیر است.

وی با اشاره به فرموده امام (ره) مبنی بر اینکه اساس عالم بر تربیت انسان است، منشا رضایت شغلی فرهنگیان و کارکنان‌ آموزش و پرورش نسبت به کارکنان سایر ادارات را ناشی از توفیقات خداوند در تربیت انسان‌ دانست که شامل حال فرهنگیان شده است.

شادباش با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وظیفه آموزش و پرورش، تربیت یک نسل است، گفت: ایشان وظیفه ما معلمان را در ایجاد زمینه ارتقای اخلاقی، اعتقادی و هنری جوانان تا رسیدن به استقلال و خودکفایی در دانش‌آموزان و زنده نگه داشتن آنان دانسته‌اند.

چه کسی باید موجب تعجیل در ظهور شود، پرسش دیگری بود که شادباش با بیان آن افزود: نیروهای امام عصر در مدارس تربیت می‌شوند و ما باید نسبت به نقش تربیتی خود و نقشی که می‌توانیم در تعجیل ظهور و فرج داشته باشیم، آگاه باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه ظهور را در جامعه و با تربیت دانش‌آموزان فراهم کنیم، ۵ گام انقلاب اسلامی را ابتدا انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: بعد از آن نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی است که باید شکل بگیرد تا به تمدن اسلامی برسیم که مصادف با ظهور امام عصر (ع) همراه است.

وی در ادامه برخی از شاخص‌های تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی را خلاقیت، پرسشگری، دین مداری، مسوولیت پذیری و تلاش علمی و جهاد عملی برشمرد و افزود: این‌ها احساس مسوولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید این مباحث را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

شادباش، توجه به کرامت انسانی، تقوا محوری و نقش الگوهای مثبت از جمله شهید چمران، شهید سلیمانی، شناخت، تقویت و شکوفایی استعدادها، تمرین و تربیت هدایت صحیح، تشویق به موقع و مناسب و واگذاری مسوولیت به دانش‌آموزان را از جمله مواردی دانست که باید در تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خود باید الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان باشیم گفت: از معاونان پرورشی ادارات ۵۹ گانه استان فارس خواست تا نسبت به نقش الگویی خود در تربیت دانش‌آموزان توجه داشته باشند و در رشد و تعالی خود نیز بکوشند.

در این گردهمایی دو روزه بخشی به نام همفکری نیز در نظر گرفته شده است تا به چالش‌های موجود در بین دانش‌آموزان و موانعی که در مسیر رسیدن به اهداف عالیه در حوزه پرورشی است بپردازند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت ادارات در برنامه‌های عید غدیر و محرم، از برنامه‌ریزی در راستای تربیت مداح، فعالیت در حوزه مهدویت و قاریان قرآن و ...به عنوان بخشی از فعالیت‌های سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: وقتی دانش‌آموزان ما با روحیه قرآنی تربیت شوند قطعا جامعه کمتر دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار