بازدید وزیر علوم از پروژه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی فارس

شیراز (پانا) - امروز ششم مرداد، در دومین روز از سفر وزیر علوم به استان فارس و همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پروژه‌های در حال احداث بیمارستان ابوعلی سینا صدرا شیراز، از جمله دانشکده علوم پایه دکتر گل‌افشانی بازدید و با پدر پیوند کبد کشور دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر علوم از پروژه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی فارس

دانشکده علوم پایه در بیمارستان پیوند اعضا (ابن سینا) شیراز که به نام مرحوم دکتر گل‌افشانی نامگذاری شده است، در بردارنده کلاس‌های درسی و تعداد زیادی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و فناورانه است که در محیطی به‌ مساحت ۵۰ هزارمتر، با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در دست احداث است.

بیمارستان ابوعلی سینا صدرا شیراز که به بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا معروف است، بزرگ‌ترین مجموعه بین‌المللی خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی جنوب کشور است که با مشارکت مادی و معنوی جمعی از خیرین نیکوکار در شهر جدید صدرا شیراز ساخته شده است. از جمله ساختمان‌های در حال احداث الحاقی بیمارستان ابوعلی سینا صدرا شیراز می‌توان به مرکز آموزش عالی علوم پایه پزشکی ابوعلی سینا، کتابخانه ابوعلی سینا، بیمارستان هزار تخت‌خوابی سرطان جنوب، درمانگاه، مسجد‌ و‌ خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد.

استاد سید علی ملک‌حسینی متولد ۱۶ مرداد ۱۳۲۸ جراح و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. او نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد و به‌عنوان پدر پیوند در ایران شناخته می‌شود.
وی بنیانگذار و ریئس بیمارستان پیوند ابوعلی سینا شیراز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار