امام جمعه شهرستان پردیس:

دولت باید به ارزش‌های اساسی  انقلاب اسلامی تکیه کند

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس در مراسم نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت دولت باید به ارزش‌های اساسی  انقلاب اسلامی تکیه کند و اهمیت بازسازی انقلابی و عدالت‌ورزی را در اولویت کار خود قرار دهد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دولت باید به ارزش‌های اساسی  انقلاب اسلامی تکیه کند

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی با تبریک روز کارمند، به تمامی کارمندان، به وظایف قشر اشاره می‌کنم کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های یک کارمند نمونه وجدان کاری است که در رابطه با آن می‌توان به این سخن پیامبر (ص) اشاره کرد که فرموده است «خداوند دوست دارد که هرگاه یکی از شما کاری انجام می‏دهد آن را استوار و درست به سامان رساند.»

تاکید بر خوش‏رویی با مردم و وفای به عهد

وی حل مشکلات مردم، خوش‏رویی با مردم، نظم در کارها و وفای به عهد را از دیگر مواردی عنوان کرد که کارمندان باید به آنها توجه داشته باشند و درباره وظایف کارفرما و مسئولان نیز بیان کرد: توجه به زمان پرداخت حقوق و دستمزد، فواید به کارگیری نظام حقوقی صحیح و از مواردی است که باید کارفرمایان در قبال افرادی که به کار گرفته‌اند توجه داشته باشند.

عناصر تشکیل و تثبیت و بالندگی جنبش مردمی و اسلامی

امام جمعه شهرستان پردیس در ادامه چهار عنصر، ایمان و توکل، عقلانیت و تدبیر، اطاعت تام از ولی فقیه و اعتماد به مردم و جوانان را عناصر مقوم و اساسی تشکیل و تثبیت و بالندگی جنبش مردمی و اسلامی دانست و افزود: برای سید مقاومت، مجاهد و مصلح بزرگ حضرت حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله و سربلندی ملت بزرگ لبنان به ویژه جوانان برومند حزب‌الله، از درگاه خداوند قادر متعال صحت و سلامتی تمنا می‌کنیم.

کار جهادی یعنی از موانع عبورکردن

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 و روز مبارزه با تروریسم است، گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند، ما آمده‌ایم خدمت کنیم به مردم و هیچ‌چیز نباید ما را از این وظیفه غافل کند. البتّه ما هر کدام دلبستگی‌هایی داریم، سلیقه‌هایی داریم؛ در زمینه سیاسی، در زمینه مسائل اجتماعی، دوستی‌ها و دشمنی‌هایی داریم، این‌ها همه حاشیه است؛ در زمینه خدمت، کار را باید جهادی انجام داد؛ جهادی به‌معنای بی‌قانونی نیست. کار جهادی یعنی از موانع عبورکردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمان‌ها را فراموش نکردن، جهت را فراموش نکردن، شوق به کار؛ این کار جهادی است.

وی تصریح کرد: در هفته دولت که دولتمردان به گزارش عملکردشان می‌پردازند ما نیز می‌توانیم میزان عملکرد دولت را با مطالبات رهبر معظم انقلاب بسنجیم.

امام جمعه شهرستان پردیس همچنین در خصوص عملکرد دولت و عملکرد مسئولان شهرستان پردیس بیان کرد: نخست باید به سنجش عملکرد دولت اشاره کنم، مقام معظم رهبری فرمودند که دولت باید به ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی تکیه کند، دولتی مردمی را تشکیل دهد و با خلوص نیت و تلاش مجاهدانه و با برنامه حرکت کند. جنگ روانی دشمن را بشناسد و با کار تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای با جنگ روانی دشمن مقابله بکند. البته در طول این یک سال همه اینها را در اراده و اقدامات دولت شاهده بوده‌ایم و امید می‌رود همین رویه تقویت شده و فراگیر بماند.

اهمیت بازسازی انقلابی و عدالت‌ورزی چند اولویت مهم برای دولت سیزدهم

حجت الاسلام سیدحسین حسینی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در حل مشکلات اقتصادی، چند اولویت مهم را برای دولت سیزدهم تعیین کردند؛ مانند بازسازی انقلابی و عدالت‌ورزی، فسادستیزی، احیای اعتماد و امید مردم، ایجاد تحول در قوه مجریه، مسئله فرهنگ و رسانه، سیاست خارجی. براین اساس توجه به اصول اساسی و اولویت‌های اعلامی رهبر انقلاب در ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم نشان می‌دهد دولت در بسیاری از این انتظارات دارای رویکردها و عملکردهای مثبتی بوده و در برخی دیگر نیز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی با تاکید بر سنجش عملکرد مسئولان شهرستان و قدردانی از فعالیت‌های جهادی مجموعه فرمانداری گفت: مجموعه فرمانداری شهرستان پردیس، در این مدت کوتاه حدود هشت ماهه جهادی کار کردند که ثمرات خوبی را هم در پی‌داشت. به طور نمونه فعالیت‌ها و تلاشهایی که در راستای امیدآفرینی انجام گرفته قابل تحسین است. احصای مسائل 530 گانه شهرستان و اولویت‌بندی آنها بر اساس ضرورت و نیاز شهرستان که 21 مسئله در اولویت قرار داده شده تا ان‌شاءالله با پیگیری‌های جهادی مسئولان در همین دولت به نقطه مطلوبی برسد.

ساخت و سازهای غیرمجاز و مشکل اسناد مالکیت مردم بومهن

امام جمعه شهرستان پردیس در ادامه از چند درخواست مهم و اساسی مرتبط با شهرستان پردیس سخن گفت: چندین مسئله در سطح شهرستان پردیس وجود دارد اگر به زودی با راه حل قانونی مرتفع نشود آسیب های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. ساخت و سازهای غیرمجاز، همچنین بحث اسناد مالکیت مردم بومهن از این موارد است. مردم بومهن به علت نداشتن اسناد مالکیتی دچار مشکل شده اند، یعنی می‌خواهند سند بگیرند، می‌گویند باید بسازید تا سند بدهیم و وقتی می‌خواهند بسازند، می‌گویند باید سند بیاورید تا مجوز ساخت به شما بدهیم.

وی درباره زیرساخت‌های فرهنگی هم بیان کرد: مسئولان تا جایی که می‌توانند باید برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی وقت بگذارند، این موارد را پیگیری و حمایت کنند تا این زیرساخت‌ها انجام پذیرد و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی به استقلال بالایی برسند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار