وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش مطرح کرد؛
وجود انسجام درونی و تعامل بیرونی در آموزش و پرورش
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انسجام درونی و تعامل بیرونی در آموزش و پرورش وجود دارد، از مدیران استانی خواست که در استانهای خود ارتباط مثبت و مطلوب برون سازمانی داشته باشند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در مراسم اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش ضمن ادای احترام به شهدا و امام راحل(ره) به ویژه شهدای عرصه تعلیم و تربیت، از همه برگزارکنندگان و شرکتکنندگان در اجلاس سی و ششم تقدیر و ابراز امیدواری کرد در جلسات آتی و فرصتهای پیشرو؛ به شرح تفصیلی موارد و موضوعات ارائه شده در این اجلاس پرداخته شود.
نوری خطاب به مدیران و روسای حاضر در اجلاس گفت: شما در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت استانها هستید که با این نظام یک تعامل کاری مثمر ثمر دارید. اما همه ما که در این اجلاس گردهم آمدهایم و فلسفه وجود ما در این اجلاس به واسطه دانشآموزانی است که هدف اصلی نظام مقدس تعلیم و تربیت، رشد و تعالی آنها محسوب میشود.
وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از ریاست جمهور به خاطر حضور در آیین افتتاح اجلاس سی و ششم و توجه خاصی که به موضوع تعلیم و تربیت دارد و اقدامات مثبتی نظیر ارتقای بودجه آموزش و پرورش و قانون رتبهبندی معلمان و همچنین تقدیر از حضور مسئولین کشوری و لشگری گفت: حضور مسئولان دستگاههای مختلف در این اجلاس ثابت کرد در آموزش و پرورش انسجام درونی و تعامل بیرونی وجود دارد. لذا، مدیران کل استانها باید در استانها به تأسی از پیامبر اسلام(ص) که با همه افراد تعامل مثبت داشت؛ ارتباط مثبت و مطلوب برون سازمانی داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به کارگیری مدیران کارآمد و انقلابی باید در راس اقدامات باشد، تصریح کرد: اکنون که آموزش و پرورش در مسیر «ماموریتگرا شدن» است؛ لازم است معیارهایمان را تغییر دهیم، باید فعالیتهایمان بر اساس یک سند و برنامه اجرایی باشد که باید در این زمینه از اسناد بالادستی استفاده کنیم و مطالب عنوان شده توسط مسئولین در این اجلاس، باید مدنظر قرار گرفته شود و خروجی و برونداد اثربخشی از آن حاصل شود.
نوری اضافه کرد: هدف این است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مدرسه آغاز کنیم. الگوی تعالی مدرسه مبتنی بر سند تحول را آماده سازی کنیم، الگویی که در آن از دانشهای گوناگون بهره گرفته شده باشد، اما تدوین آن در آموزش و پرورش انجام شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول دولت در گام دوم اشاره به منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) در خصوص حرکت جهشی و جهادی در شیوهها و روشها و کارکردها است، افزود: رئیس جمهور در این اجلاس به تبیین سند تحول دولت مردمی در دو حوزه «عدالت محوری» و «مردمی سازی» پرداختند.
عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: بر همین اساس؛ روش شناسی، بررسی وضع موجود، آسیب شناسی، ارکان جهت ساز، چرخش های تحول آفرین، ساختار تحولی دولت و... مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر آموزش و پرورش اولویت های ویژه این وزارتخانه را که رئیس جمهور آن ها را پیگیری می کند در قالب پیاده سازی الگوهای متنوع و بهینه مدیریتی، آموزشی و تربیتی اداره مدرسه؛ تقویت نظارت محلی و نقش آفرینی خانواده ها ؛ بازطراحی برنامه درس ملی؛ بهره گیری از ظرفیت های روزآمد و نوین آموزشی و تربیتی دانست.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: استان ها باید ثبت نام دانش آموزان را به اتمام برسانند و بازگشایی به جد پیگیری شود.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش امسال مدارس به صورت حضوری از اول مهرماه خواهد بود. مدارس آخرین محل برای تعطیلی است و این را مطالعات جهانی می گوید.
نوری افزود: دانش آموزان واجد شرایط بالای ۱۲سال و فرهنگیان، دز یادآوز واکسن کرونا را تزریق کنند. همچنین تهویه فضای مدارس باید برای مهرماه پیگیری شود.
وی تصریح کرد: بحث نماز را برای اول مهر جدی بگیرید. ارتباط دانش آموزان با مساجد حفظ و امامان جماعت برای مدارس تامین شود، همچنین حجاب و عفاف براساس مصوبه آیین نامه اجرایی مدارس رعایت شود.
نوری با تاکید بر پیگیری مسائل قرآنی اضافه کرد: در حوزه پرورشی موضوع حفظ قرآن باید جدی گرفته و از تمام ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود و دارالقرآن ها باید فعال باشند.
وی اضافه کرد: هیات های مذهبی باید در مدارس شکل بگیرد و هر مدرسه یک هیات داشته باشد. سرودها را مورد توجه قرار دهید، اربعین باید همه مدارس آماده زائران باشند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیتها باید بیرون مدرسه باشد. فعالیتهای نهضت سوادآموزی ادامه دار باشد زیرا مدرسه کانون محله است.
ارسال دیدگاه