فعالیتهای اوقات فراغت امسال با هدف آمادگی دانشآموز برای آموزش حضوری انجام میشود
اصفهان (پانا) - رئیس ادارۀ فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش اصفهان گفت ۲۰۰۰ پایگاه اوقاتفراغت، با دو هدف کمکردن وابستگی دانشآموزان به فضای مجازی و آمادهسازی آنان برای سال تحصیلی حضوری در حال فعالیت هستند.
مرتضی شکری، رئیس ادارۀ فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتوگو با پانا در اصفهان اظهار کرد: «از هفتۀ اول تیرماه در ۴۱ ناحیه و منطقۀ استان اصفهان، برنامۀ افتتاحیۀ اوقات فراغت دانشآموزی برگزار شد، قرار است تا نیمۀ دوم شهریور، کلاسهای حضوری در رشتههای مختلف، پایههای مختلف و مراکز مختلف برگزار شود.»
وی پیرامون مراکزی که در انجام فعالیتهای اوقات فراغت مشارکت کردهاند، افزود: «از جمله مراکزی که امسال در آنها، فعالیتهای اوقات فراغت به صورت جدی دنبال میشود، کانونهای فرهنگی و تربیتی، مدارسی که برای انجام فعالیتهای اوقات فراغت اعلام داوطلبی کردهاند، دارالقرآنها، پژوهشسراها، سالنها و مجتمعهای ورزشی وابسته به تربیتبدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، کانونهای مساجد، تشکلهای دانشآموزی و ... هستند.»
شکری با بیان اینکه برنامههای اوقات فراغت با ۲ هدف انجام میشود، عنوان کرد: «اولین هدف این است که بچهها یک مقدار از حالت مجازیبودن و فعالیت غیرحضوری جدا شوند و تحرک و نشاط داشتهباشند؛ هدف دوم این است که دانشآموزان، برای سال تحصیلی جدید آمادگی کامل پیدا کنند و با شور و نشاط و انرژی مثبت، سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری آغاز کنند.»
رئیس ادارۀ فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تفاوتی که اوقات فراغت امسال با اوقات فراغت سالهای پیشین دارد، به شرایط کرونایی بر میگردد، اذعان کرد: «دانشآموزان در این ۲ سال، از لحاظ درسی، مقداری افت پیدا کردند؛ وزارت آموزش و پرورش تصمیم دارد که دانشآموزان در تابستان، در زمینۀ درسی جبران عقبافتادگی کنند و بر این اساس مدارسی در قالب «طرح تثبیت و تعمیق یادگیری» فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردهاند.»
وی یادآور شد: «این طرح به صورت کاملا رایگان انجام شدهاست؛ اگر خود دانشآموز احساس میکند در درسی دچار ضعف است و این درس، پیشنیاز و پایۀ دروس سال آیندهاست، برای این درس، در مدارس معینشده ثبتنام میکند و آموزشهای لازم را فرا میگیرد.»
شکری در پایان بیان کرد: «۲۰۰۰ پایگاه اوقات فراغت، اعم از مدارس و مراکز پرورشی فعال شدهاند و ۴۰ تا ۵۰ درصد از دانشآموزان در این فعالیتها مشارکت داشتهاند.»
ارسال دیدگاه