تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت علف هرز سس در سیب‌زمینی

تهران (پانا) - دستورالعمل اجرایی مدیریت تلفیقی علف هرز سس در سیب زمینی، توسط همکاران دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌‌زای سازمان حفظ نباتات کشور تهیه و تدوین شد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت علف هرز سس در سیب‌زمینی

به گزارش سازمان حفظ نباتات، گیاه انگل سس­ از جمله مهم­ترین علف­های ­هرز انگل محسوب می­ شود. این گیاه فاقد برگ مشخص و کلروفیل بوده و به همین علت برای تامین نیازهای خود (آب، عناصر غذایی) به سایر گیاهان زنده (میزبان) وابسته و در واقع انگل اجباری است. با توجه به اینکه علف هرز سس یکی از ده علف هرز خطرناک دنیاست، در ایران طی سال­ های اخیر پژوهش ­هایی در زمینه زیست شناسی و مدیریت آن انجام شده است و لذا شناسایی دقیق و توصیه راهکارهای مدیریت سس از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.

سس­ ها می ­توانند باعث ضعیف شدن گیاهان میزبان شوند و از این طریق باعث کاهش کیفیت و کمیت و پایداری عملکرد آنان می ­شوند. در صورت بالا بودن میزان آلودگی، خسارت ممکن است به مرگ میزبان هم منتهی شود. سس بیشترین خسارت را به مزارع یونجه، چغندر قند، کتان، شبدر، گوجه فرنگی و سیب زمینی وارد می­ کند.

با توجه به اهمیت موضوع دستورالعمل اجرایی مدیریت تلفیقی علف هرز سس در سیب زمینی، توسط همکاران دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور تهیه و تدوین شد.

نشــریه فوق در ســایت سازمـان حفـظ نباتـات در قســمت معـاونت کنترل آفات، بخش دفتر پیش آگاهی و باکس دستورالعمل های سبزی، جالیز و گلخانه ای قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار